Gå til innhold

Løst: Opera 8.0b: Forandre "User-Agent" manuelt?

Amnio

Anbefalte innlegg

Sitter med et lite problem i Opera, benytter Opera 8.0 beta og sliter litt med å komme inn på ubisoft forumet da dette er hardkoda til å stoppe alt av browsere den ikke kjenner igjen. Får følgende feil:

Forums

Your browser does not support these pages. Please upgrade your browser if you choose to view this site.

Supported browsers are: Internet Explorer 5.5+, Netscape 7+, Mozilla, Safari and Opera 7+.

Spørsmålet er da som følger, hvor i Opera sine filer kan jeg manuelt forandre User-Agent string til f. eks. "Opera/7.54 (Windows NT 5.1; U; en)" i stedet for "Opera/8.00 (Windows NT 5.1; U; en)" som jeg har nå? Jeg har selvfølgelig allerede prøvd "identify as" på alle de forskjellige innstillingene i selve programmet, uten hell. Har også sett i kunnskapsdatabasen på Opera.com, dette også uten å finne noe brukbart.

Og ja, jeg irriterer meg STORT over idiotiske feilsider som dette. Hvor mye ville det kosta dem å inkludere en knapp med "continue anyway"?

Edit: endret topic fra "Opera 8.0b: Hvordan forandre "User-Agent" manuelt?" til "Løst: Opera 8.0b: Forandre "User-Agent" manuelt?"

Endret av Amnio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet dette ble gjort når Opera testa om det var nettleseren eller nettsida som tulla når ei Microsoftside sendte Opera til ei halvveis uleselig side mens IE fikk ei anna side. User-Agent String ble da forandret for å teste; Opera fikk da samme siden servert som IE fikk og rendra den perfekt. Ut ifra dette ville jeg da tro at det er mulig å manuelt stille User-Agent et sted?

Har nå gått over 24timer, så du må gjerne kalle dette en "bump" av tråden. Neste steg er vel å reinstallere Opera 7.54 vil jeg tro, med mindre noen kommer med ett godt forslag. Hvis du vet hvordan det gjøres i Opera 7.54 vil jeg tro det er samme framgangsmåte i 8.00...var vel litt uheldig med topic der.

Lenke til kommentar

Takker for godt svar, jeg har imidlertid allerede vært innom muligheten for å fake den utenfor programmet. Synes det blir litt upraktisk å måtte kjøre flere programmer enn strengt tatt nødvendig. Hadde derfor håpa på at det fantes en måte som ikke krever å kjøre via proxy.

Opera forumet hadde jeg derimot ikke sjekka! Åssen kunne jeg glemme det? Nåja, fant en god del folk med samme problem der, ingen har visst en metode som funker uten å bruke proxys med script eller overtale nettsida til å forandre sine script. Da blir det tipsemail til Ubisoft da vil jeg tro.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da er problemet løst. Sendte mail til Ubisoft for en tid tilbake, de har nå fått fiksa på feilen etter forumvedlikeholdet de holdt den 25. april.

Kan også nevne at tidligere nevnte proximotron og proxymodo ikke fungerte til å komme forbi feilen når den eksisterte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...