Bøgge Bakken Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 http://www.quad.no har kvalitetsram. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Og hva har så alt dette med ELFA å gjøre? Pass på så dere ikke mobber moderatorene på dere. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 18:44, Corleone skrev:Og hva har så alt dette med ELFA å gjøre? Pass på så dere ikke mobber moderatorene på dere. Litt off-topic, ja. Det er lett å spore av på sånne tråder. Fint du passer på :wink: Lenke til kommentar
rolfgolf Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei, her er en litt utrolig historie på dårlig service! Jeg var i butikken til Elfa i dag for å kjøpe noen komponenter for å lage en kabel for å koble pcen opp mot Casio kalkulatoren min. Det var snakk om en enkel tegning og få komponenter (faktisk bare 6 ulike, tilsammen 11 varer). Jeg trakk kølapp nr 444. På lappen stod det at jeg trakk den kl 16:20. Butikken stenger kl 16:30 og det drøyde en god stund før jeg skulle komme fram til kassen, det katalogen kaller for 'personlig service' (side 6). Jeg siterer litt mer fra side 6 i katalogen: 'I Oslo ligger ELFA-butikken som tilbyr personlig service.' ... 'Her kan du se og kjenne på produktene før du bestemmer deg for hva du skal kjøpe. Vårt tekniske utdannede personale kan selvfølgelig hjelpe deg med å finne rett produkt på bakgrunn av beskrivelser, bilder og skisser.' For å gi en kunde den overhalingen jeg fikk hos Elfa i dag trenger ekspiditøren hverken ha kompetanse, eller gi service. For nemlig: Når jeg endelig kom fram i køen og trakk fram arket som viste tegning over hva jeg skulle bygge ble jeg sendt på dør uten service og uten noe hjelp. Fyren ante sikkert ikke at jeg hadde stått opp like tidlig som han og var like sliten som han. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha nummerene fra katalogen klar for å kunne bestille. Disse kunne jeg finne selv på internett eller i katalogen (hvis jeg hadde den).. noe jeg også fortalte ekspiditøren at jeg ikke hadde, og da nølte han ganske lenge før han hentet en godt brukt katalog som han ga meg. Han mumlet noe om at jeg kom 5 minutter etter stengetid. (noe som var helt feil.. jeg hadde jo stått der i kanskje 20 minutter før det ble min tur...) Dessuten stenger de tidlig og ligger mindre sentralt til enn gamle Arngren. Merk: 1) Elfa stenger tidlig i forhold til andre slike butikker. Ref: Tidl. Arngren hadde åpent til hvertfall 17, og ClasOhlson har enda lengre åpent. 2) Service er det ikke å få når man kommer innen rimlig stengetid. Og noe kompetanse på kundebehandling eller produkter utviste ekspiditøren ikke. 3) Jeg savner Arngren! Der var det i hvertfall mye bedre service!! Er det flere som er missfornøyd med servicen til ELFA? Hilsen Kunde? Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg skal dele en erfaring jeg hadde et år jeg arbeidet på en møbelbutikk. De fleste ukene var det minst én dag at kunder kom inn relativt kort tid før stengetid. Gikk og så seg om og ville ikke ha hjelp. Så bestemmer de seg for at de skal ha hjelp. Sofa'n _skal_ de bestille i dag, selv om de burde ta litt betenkningstid. Alle forhold ligger altså til rette for at de skal ta en katalog, kanskje noen stoffprøver med seg hjem for å tenke litt. Men neida. Jeg må arbeide overtid. Dette er ikke hyggelig. MEN: jeg sa _aldri_ at "vi stenger snart" / "vi stengte for 15 minutter siden". I ditt tilfelle burde ekspeditøren ha hjulpet deg uten nykker. Det var jo snakk om småtterier, så da er det tilgivelig at du holdt ham på jobb noen minutter ekstra. Men generelt: når butikken stenger, går man. Som sagt: dette var ikke særlig god service; man sier ikke til kunden at man stengte for 5 minutter siden. Når det nærmer seg en halv time, kan man si fra. Men jeg kan garantere at ELFA's kundeservice er _god_! Jeg fikk 4 små metallstifter på døra. Restordre. Kostet meg 9 kroner, og ELFA en _hel_ del mer. Mvh. yummy, skribent for http://www.overklokking.no Lenke til kommentar
rolfgolf Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hei! Jeg er enig med deg. Det er ikke fint å bestemme seg så seint, eller trekke det ut i det lengste. Handelen hadde antagelig gått unna på 5 eller 10 minutter hvis fyren hadde vært rask og flink. Fyren gadd ikke se på hva jeg skulle ha engang. Jeg håpet heller ikke på å måtte stå så lenge i kø. Jeg hadde antagelig kjøpt noen dyrere komponenter og ikke brydd meg så mye hvis fyren hadde anbefalt meg dem sånn på slutten av dagen (selv om jeg sikkert hadde følt meg lurt når jeg fant ut det siden). Hvis fyren hadde ekspidert skikkelig raskt og enkelt hadde jeg ikke sittet her og klagt i dag. Anonym kunde - Skal prøve elfa en gang til, har ikke annet valg :sad: [ Denne Melding var redigert av: rolfgolf på 2002-06-28 01:56 ] Lenke til kommentar
klo Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 03:05, pegg skrev: Quote: Den 2002-06-22 17:01, MrA| skrev: Jeg gleder meg til guiden "Hvordan handle på komplett.no" kommer ut. Noen som vet når den kommer? :lol: lol :lol: Lenke til kommentar
oceana Skrevet 7. juli 2002 Del Skrevet 7. juli 2002 bra artikkel , men jeg skal ikke nekte for at jeg fortsatt sliter med å bestille der...:smile: svensk beskrivelser blandet med litt norsk og det som verre er..... ELFA burde laget en egen avdeling med typiske casemod ting, slik at vi case modd'ere hadde funnet fram det vi trenger litt lettere....:smile: men uansett, credit til artikkelforfatteren stå på! Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Katalogen er å anbefale. Fattern har sikkert alle som er utgitt, hehe, selv om den nye er å foretrekke. Noen sa de burde ha en overklokkingsavdeling eller noe sånt, men det er ikke oss Elfa tjener på. F.eks. fattern (ABB) bestiller deler hos Elfa, men aldri ordrer under 10k NOK, fordi dette ikke svarer seg for ABB eller Elfa. Kommer noen schwäre pakker et par ganger i måneden. Ingen kan forvente at en bedrift som Elfa, som tjener penger kun på de som handler for mange tusinger, skal ha en avdeling for oss småsnyltere. Dette ville koste penger å lage, samt hindre andre kjøpere, noe de ikke ønsker. Dersom du har peiling ser du at kategoriene er helt logiske og greie. I tillegg gir katalogen deg nummeret til bestillingen, noe som letter hele greia. Okei, detta blei mykje masing og lite sammenheng. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hmmmmm.... God guide! Men pass dere! Jeg bestilte noe fra elfa for noe dager siden, og i dag fikk jek en pakkeseddel der det stod att jeg måtte betale 456,-!!! det syns jeg var litt mye da jeg bestilte 300 dioder og 4 stk IC'er... tilsammen kostet dette 264,-.... altså 200,- i PORTO!!!!!! F.. i H..... noen som har hatt samme problemet? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 CaNaBiS, jeg må bare komentere. God guide, sier du også trekker du fram problemet som det faktisk er presentert løsning på i siste delen av guiden. Bestill som "Consigment brev" Lenke til kommentar
guppigutt Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hvis dette er handle lista di: 35-305-32 2 Vippomk 1-pol SP-3 35-305-16 2 Vippomk 1-pol SP-1 75-003-33 2 EL333-2UBC LED 5mm blå 75-004-16 2 GL5ED5 LED 5mm röd/grön 60-722-84 4 Motst 1,00kohm 1% 0,6W Trenger du hjelp til å finne frem på en web shop? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jaa.. Min feil! jeg valgte Consigment Grønn. Dumme meg! :-{ Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: guppigutt skrev (2002-07-29 16:46):Hvis dette er handle lista di:35-305-32 2 Vippomk 1-pol SP-335-305-16 2 Vippomk 1-pol SP-175-003-33 2 EL333-2UBC LED 5mm blå75-004-16 2 GL5ED5 LED 5mm röd/grön60-722-84 4 Motst 1,00kohm 1% 0,6WTrenger du hjelp til å finne frem på en web shop? Selvsagt! Alt står på svensk, og DET er ikke bestandig like lett å forstå! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 rolfgolf: Du må da skjønne at de ikke kan bruke tid på å studere tegninger, plukke ut deler som kan brukes/erstatningskomponenter og diskutere om snøen som falt ifjor når det står en laaang kø bak og venter.. Elfa behandlet deg fornuftig, rett og slett. Jeg ville gjort det samme. Katalogen og siden de har på internett gir deg som konstruktør det meste du trenger og din giddalaushet med å ikke finne fram til delene i katalogen skal ikke gå ut over dem...rett og slett Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 9. august 2002 Del Skrevet 9. august 2002 Quote: Hondaen skrev (2002-08-08 11:57):rolfgolf: Du må da skjønne at de ikke kan bruke tid på å studere tegninger, plukke ut deler som kan brukes/erstatningskomponenter og diskutere om snøen som falt ifjor når det står en laaang kø bak og venter.. Elfa behandlet deg fornuftig, rett og slett. Jeg ville gjort det samme.Katalogen og siden de har på internett gir deg som konstruktør det meste du trenger og din giddalaushet med å ikke finne fram til delene i katalogen skal ikke gå ut over dem...rett og slett :razz: Her har vi et typisk eksempel på hva en gjennomsnittlig El-Kjøp ansatt's innstilling er. Service? Hva er det?! Hondaen: hvis de ikke vil gi service (og all service SKAL være GOD service!), så kan de la være å ha butikk og betjening. Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Før jeg så denne guiden hadde jeg tittet inne på http://www.electradeshop.com/ og der har de omtrent det som står på lista, men prisen er en smule lavere... Forhåndsbetalig gjør at du slipper oppkravsgebyr. Dette ser da ut som en grei sjappe spør du meg, men jeg har ikke prøvd den enda... Her er handlevogna uten rød/grøn led som jeg ikke fant (men som jeg faktisk har fra før) merk at her får du 100 stk 1K motstander for 10 spén :smile: Beskrivelse Antall Pris pr. stk. Sum . 109-116 LED 5 mm blått lys 5 10.00 50.00 121-103 1-pol PÅ-AV-PÅ 28V DC 3A 6.35mm Ø 1 10.00 10.00 201-106 Motstand 0.6W 1K 100-pack 1 18.00 18.00 121-104 2-pol PÅ-PÅ 6.8mm Ø 1 15.00 15.00 Du har handlet for kroner 93.00 Lenke til kommentar
DeViLoN Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 jeg er kanskje dum, men det er mange av oss:) bare et spørsmål anng. brytere hos elfa, hvis jeg skal ha vippebrytere til f.eks lysene i kabinettet, altså to veis, er det till-till bryter jeg skal handle? Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jepps! Og pass på at det ikke står (till) så her.. da er den vel fjærbelastet om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå