mesh Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Trenger noen sysnspunkter og innspill, og da tenkte jeg dette er stedet med de mange kloke hoder, og minst like mange meninger Saker er som følger: Jeg har blitt forespurt om å bygge en BUDSJETT-pc. Greit nok, tenkte jeg og annslo 6000,- NOK for en komplett pc med 17" LCD. Så begynte jeg å se litt på priser, og tenkte Er dette mulig alikevel? Dette er som sagt en budsjett-pc. Det er to mennesker som begge har rundet 60 som skal bruke denne. Det er til office-bruk i forbindelse med jobb og til inett-bruk. Det er dermed ikke det store behoved for grafikk-ytelse, eller stor lagringsplass til mp3, divX eller noe slikt. Dette skal være en komplett løsning. Det er IKKE behov for mus/tastatur. DVD-brenner er ikke noe behov, men muligheten til å lese dvd-plater er ønskelig. Noen godt forslag? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 no problem! skjerm: Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang barebone: Asus T2-R Deluxe Silver/Black,S478 ATI RS300,DDR,VGA,Lyd,LAN,Kortleser prosessor: Intel Celeron D 330 2.67 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 256KB cache minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 harddisk: Samsung SpinPoint PL40 40GB S-ATA 2MB cache 7200RPM cd/dvd drev: Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x/16 Combo Sort(CRX320EB2)Intern Bulk,uten software 5908,- www.komplett.no Lenke til kommentar
mesh Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Og penger tilgode!! Takk for hjelpen! Er ikke bevandret i Intel-verdenen, så dette kan bli spennende..har bare bygget AMD maskiner i alle år... Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du vurdert å sjekke bruktmarkedet? Med tanke på at spesifikasjonene ikke trenger å være på topp er det jo nettopp slike maskiner mange sitter med når de ønsker å oppgradere, og det er sikkert mange som er villige til å selge dem for en grei pris. Kanskje ikke med skjerm, men det koster jo ikke så mye fore en 17" lcd lenger uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå