Gå til innhold

Vel, vannkjøling kan være litt frustrerende...

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt vannkjøling i ca. 1 år. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, angrer intet og kommer aldri til å gå tilbake til standard kjøling igjen. Men når det er sagt, så er ikke vannkjling alltid helt smertefritt. Det er ikke luftkjøling heller, men det fører ofte med seg mindre konsekvenser eller rent arbeid når ting ikke er som det burde.

Jeg har vært så heldig og få byttet mitt trofaste 9700 Pro mot et 9800 Pro 128mb. Gleden er stor for en som liker å tweake for en billig penge. Kortet ligger på vent til å moddes til XT, og forventningene er store.

Maskinen min er slik at skal det gjøres noe som helst inne der, så må svært store tiltak settes handlekraft. Det er et lite smykke av en maskin, men det har sin pris (og mange timer i offline).

Da jeg skulle bytte skjermkort måtte først vannet tømmes. Det har jeg gjort noen ganger og har god rutine for handlingen. Deretter måtte 9800-kortet på en rens pluss kjøleribber til ram og vannblokka påmontert. Da alt endelig var sammen igjen og sto til ulufting merket jeg etter en stund vann på skjermkort og i agp-porten!!!!! Alle med erfaring veit hvor frustrerende dette er og hva det medfører av ekstra arbeid før ting kan bli bra igjen.

Vel, det tok meg heldivis ikke mer enn en time før alt var tørket, tilpasset og montert igjen. Nå står maskinen til utlufting igjen og ting ser bra ut, men en oppstart gjenstår........

Jeg får bare krysse fingrene og håpe på det beste. Vil runde av det hele med å ikke anbefale AC hurtigkoblinger. Om du gjør så sørg for at du bearbeider slanger godt når du monterer igjen. Kanskje kutte de litt eller bytte når du er igang. Jeg synes de ser bra ut og tanken bak det er god. De fungerer utmerket i maskinen min når alt er tett, men er dessverre litt risikabelt ettersom hurtigkoblingene har lett for å lekke.

Som mange før meg anbefaler jeg skikkelige nipler og slangeklemmer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...