kroekkete Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hei, det er en stund siden jeg har tatt i php nå, så jeg sliter litt. Er det noen som kan se hvorfor jeg ikke får hentet ut klokkeslettet jeg har lagret i tabellen min i MySQL? Jeg legger det inn slik: <?php /* Snutten under regner ut forskjellen mellom servertid og norsk tid */ $tidsforskjell = 1; $ny_U = date("U")+$tidsforskjell*3600; $klokkeslett = date("H:i", $ny_U); include ("databasebasekopling.php"); $sql = "INSERT INTO kommentarer (klokkeslett) VALUES ('$klokkeslett')"; mysql_query($sql); header('Location: http://haagenrud.net/index.php'); ?> Klokkeslettet blir lagret på følgende måte i tabellen: 00:00:00 (Skulle gjerne blitt kvitt de sekundene, men det er vel en annen story...) Så kommer vi til der jeg gjør noe galt, nemlig det å hente klokkeslettet ut igjen: <?php include("databasekopling.php"); $sql2 = "SELECT dato, klokkeslett, overskrift, innhold, navn FROM kommentarer WHERE (brukerindeks='$brukerindeks') ORDER BY dato ASC"; $sql_resultat1=mysql_query($sql2); while ($arr=mysql_fetch_array($sql_resultat1)){ $nydato = date("d.m.y",strtotime($arr["dato"])); $klokke = date("H:i",strtotime($arr["klokkeslett"])); ?> <p> Lagt inn <?php echo $nydato?> kl. <?php echo $klokke?></p> Får ingen feilmeldinger, men heller ikke noe klokkeslett... Tok med datoen også, for den virker... Hvor driter jeg meg ut? Mvh Primaxx Endret 27. februar 2005 av primaxx Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hva kommer opp hvis du skriver $arr["klokkeslett"]? Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Kjører jeg en echo på den får jeg typisk opp 21:42:00, noe som tyder på at å bare kopiere det som fungerte på dato ikke var så smart. (Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg trodde jeg hadde snarveien til å slippe å vise sekunder...) Med andre ord: Hva er den riktige måte å ikke vise sekundene på? Må jeg bruke den mystiske explode? ????????, du aner ikke hvor glad jeg er for å se at det er du som har svart. -Ting pleier å løse seg da! Mvh Primaxx Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Sekundene skal, som du meget korrekt har gjort, forsvinne her: $klokkeslett = date("H:i", $ny_U); Så det store spørsmålet er hvilken felttype klokkeslett er? Kjør en DESC tabell eller SHOW CREATE TABLE tabell å sjekk hvilken felttype det er, eller hvis det eventuelt er en standard på feltet. En annen løsning kan være å fjerne sekundene fra output'en, ved å bruke f.eks. substr($var, 0, -3) Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Det ble så vakkert med substr Tusen takk! :-) Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hva med å bruke mysql sine egne datofunksjoner? http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/date-and...-functions.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå