mirene Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hva slags type/merke er det på BIOS på et MSI hovedkort ? Socket A AMI..AWARD eller ?? Noen som hvet ? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Som oftest står det jo på skjermen din med en gang du starter opp maskinen Men du kan jo gå til MSI Download eller MSI Products og se om du finner HK ditt og deretter BIOS og evnt merke. MSI bruker både Intel, VIA og nForce chipsets så BIOS merke kan være forskjellig Hvis du enda ikke finner ut må du nok oppgi litt mer info om HK ditt...model nr hjelper veldig Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Alle nforce 2 kortene til socket A har Award bios..Dette gjelder også VIA® UniChrome og VIA® ProSavageDDR..De som bruker AMIbios er VIA® og VIA® Apollo kortene.. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg oppgraderte BIOSen til mitt MSI K7T Pro-2A hovedkort nettopp. Gikk inn på http://www.msi.tw.com, fant hovedkortet i arkivet og ble guidet videre til et AWARD-flashe program. Det var en komprimert fil med 2 filer en fil (Awfl-et eller annet...) som var flasheprogrammet og en fil (filnavnet var tall...) som var selve BIOSen. Det var ganske dårlige hjelpefiler med som gjorde meg litt forvirret.Husk på at filen med tallnavn er det som du skal skrive etter Awfl7879(F.eks.) når du skriver kommandoen for flashingen i DOS etter at du har bootet opp PCen med diskett. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) .... Endret 18. februar 2005 av Tor79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå