Gå til innhold

OJ - dårlig humor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Rikets Røst er en taper-versjon av The Daily Show. Sistnevnte er gjennomgående mye mer morsomt enn fornevnte, som er morsomt bare noen ganger per show, og da som regel fordi det er så utrolig tåpelig. Syns OJ går alt for langt som oftest og da blir det liksom bare ikke noe morsomt lenger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Syns OJ går alt for langt som oftest og da blir det liksom bare ikke noe morsomt lenger.

Få komikere, eller ingen i det hele tatt, går for langt i Norge. Feigheten er nesten skremmende.

Jo, det er nok sant det, men måten OJ gjør det på nå til dags er bare helt teit. Det er rett og slett sjeldent morsomt. Team Antonsen var like provoserende på mange måter, men de var gjennomgående morsommere. OJ har en slags holdning som ødelegger for det han gjør, som gjør at han ikke er morsom lenger. Pluss at Rikets Røst er dårlig lagd, akkurat som Idol, og mange andre program på TV2 som kan sies å være som noen sa - jalla.

Lenke til kommentar

Nå har bare sett andre episode av serien. Første skulle ifølge VG være dårlig, men det betyr jo fint lite. Kritikken ellers var blandet. Syns episode 2. var morsom nok, men hadde litt av den samme følelsen som da de begynte å sende "Tonight, med Timothy Dale". Til å begynne med tenkte jeg "hva faen er dette", men så ble det til slutt genialt.

Lenke til kommentar
Rikets Røst er en taper-versjon av The Daily Show. Sistnevnte er gjennomgående mye mer morsomt enn fornevnte, som er morsomt bare noen ganger per show, og da som regel fordi det er så utrolig tåpelig. Syns OJ går alt for langt som oftest og da blir det liksom bare ikke noe morsomt lenger.

Du verden Seixon. Hvert eneste ord, hver eneste setning er 100% korrekt.

"this week in god" bør genierklæres. Det er satire på ypperste nivå.

Lenke til kommentar
"this week in god" bør genierklæres.

Link?

EDIT: Fant det.

EDIT 2: Ikke dårlig. Tror ikke det hadde funket så bra med et norsk alternativ. Religion er ikke så viktig her, det trengs nesten en jevn strøm av religionsnyheter i media for å få til en slik post.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Du verden Seixon. Hvert eneste ord, hver eneste setning er 100% korrekt.

"this week in god" bør genierklæres. Det er satire på ypperste nivå.

:blush:

Det er ikke min favorittdel av programmet, jeg syns bare at Jon Stewart er utrolig dyktig og at de ofte klarer å sette ting på spissen på en utrolig morsom måte. De burde nesten ta ut delen hvor de har en gjest på programmet fordi det er som regel det kjedeligste de har, men avhenger litt av hvem det er da.

Jon Stewart er bare mye vittigere enn OJ, rett og slett. Jeg syns egentlig det er et problem som TV2 har, de har utrolig dårlige programledere i nesten alle programmene deres.

Jeg respekterer også Stewart fordi han bidro til at CNN sitt program "Crossfire" ble/blir sløyfet og fordi han var den eneste i mediabildet som våget seg inn på å spørre John Kerry om Cambodia (hvor Kerry hevdet han var i julen 1968 på oppdrag av CIA, men som han egentlig ikke var og som staben hans måtte innrømme - Stewart fikk ikke noe respons fra Kerry som bare lo seg vekk fra å svare).

Lenke til kommentar
"this week in god" bør genierklæres.

Link?

EDIT 2: Ikke dårlig. Tror ikke det hadde funket så bra med et norsk alternativ. Religion er ikke så viktig her, det trengs nesten en jevn strøm av religionsnyheter i media for å få til en slik post.

Si ikke det. En stadig sterkere religiøs høyreside (dvs bedehusfolket) og en gjeng tullinger av muslimske ekstremister, samt kristne som er "jødevennlige".

Å påpeke dems latterlige ideer er en sikkerhetsventil.

Og man har da mer enn nok matriale til noe slikt. KrF sikkrer tilgangen eksemplarisk.

Lenke til kommentar
Si ikke det. En stadig sterkere religiøs høyreside (dvs bedehusfolket) og en gjeng tullinger av muslimske ekstremister, samt kristne som er "jødevennlige".

Ja, jeg frykter at de kommer sterkere, og jeg applauderer alle som gjør et godt forsøk på å gjøre dem til latter.

Når det gjelder Krf har de vært ganske flinke til å kamuflerer livsynet sitt ved å hele tiden snakke om "verdier". Man kan jo sikkert gjøre et poeng ut av det, men for meg er det best som det er nå: jeg vet hva som egentlig foregår, og de kutter ned på kristen-bullshit'et.

Jon Stewart er bare mye vittigere enn OJ, rett og slett.
Hvis man er amerikaner så. Tror de fleste nordmenn foretrekker at OJ beholder sitt arrogante bøllete varemerke.
Lenke til kommentar
Bill Hicks er amerikaner, han danker OJ ned i grusen! :D

Nå mente jeg bare å si at humor kan være kulturbetinget, ikke at amerikanske komikere er dårlige. Jon Stewart er morsom, men etter min smak prøver han for hardt å være morsom, og det liker jeg ikke helt. OJ klarer og holde masken og være gravalvorlig mens han forteller de sykeste ting. Men det er nå min smak.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...