qtip Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg har laget sider for noen og de er flytett fra ActiveISP til Domeneshop (webhotel). Kunden klager over at han kun ser de gamle sidene når han surfer på jobben hvor han benytter Bluecom. Jeg har ikke problemer her jeg sitter eller hjemme ift. nye sider. Må Bluecom endre sin DNS peker til ny ip-adresse? Skjer ikke dette automatisk når DNS-server sender ut info til andre DNS-server om ny adresse? Bør jeg også kontakte ActiveISP hvor de gamle sidene lå og be de evt. endre til ny ip-adresse? Hvordan kan man sjekke hvilke leverandører/nett som ikke peker på riktig ip-adresse? Qtip Lenke til kommentar
Donaldoni Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Først må du sjekke hvem som har navneserverne for domenet det er snakk om. http://www.norid.no for norske, eventuelt ta en nslookup så finner du det snart ut. Så er det bare å kontakte dem som har navneserverne og be dem endre pekerne til den nye ip-adressen som du har fått på websidene. Enkelt og greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå