nattaz Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Bare lurte på om man også låser HDD når man låser PCI? Om ikke hva låser jeg da? takk! nattaz Lenke til kommentar
Musty Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 låse harddisken? du kan ikke overklokke harddisk.. i såfall måtte det ha vært å koble den i 230V i stedet for 12.. skjer ikke noe med harddisken når du overklokker.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) skjer ikke noe med harddisken når du overklokker.. Jo, det gjør det! Det er mange som har sendt diskene sine til de evige jaktmarker ved overklokking. Dette er i høyeste grad et faremoment, og du bør ikke si at "det er ikke farlig" hvis du egentlig ikke har greie på det. nattaz: Du bør låse AGP og PCI, da det fort kan oppstå litt krøll hvis disse frekvensene blir for høye. Endret 17. februar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 skjer ikke noe med harddisken når du overklokker.. Jo, det gjør det! Det er mange som har sendt diskene sine til de evige jaktmarker ved overklokking. Dette er i høyeste grad et faremoment, og du bør ikke si at "det er ikke farlig" hvis du egentlig ikke har greie på det. nattaz: Du bør låse AGP og PCI, da det fort kan oppstå litt krøll hvis disse frekvensene blir for høye. Jepp har gjort det, men lurer litt på det med harddisken.... Er det ikke noe som skåner den mot høye frekvenser? Er gjør men det ved å låse pci'en? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Harddisken ligger på pci-bussen, så låser du denne, skal du være rimelig sikret. Eller hva, Rikky? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 oki, jeg beklager.. men jeg var sikker på at du ikke rørte harddisken når du overklokker cpu/minnet.. da skal jeg ikke påstå det mer i allefall Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Er PCI-frekvensen låst til 33MHz er diskene dine 99% sikret mot feil pga. overklokking. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hvordan låser man AGP og PCI portene? Finner det ikke. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Du låser ikke portene, men frekvensene som sendes via portene. Er ikke alle hovedkort som støtter låsing av disse frekvesene. Men du kan jo konsultere med brukermanualen til hovedkortet ditt, slikt står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå