Gå til innhold

vissen med kabinettvifter?

Anbefalte innlegg

jeg har lurt en stund på.. er det noe poeng med kabinettvifter og sånt med mindre du skal overklokke osv eller har noe inni der som produserer maaaaaaasser med varme? jeg mener.. min xp1600 ligger stabilt på 48-54 grader, uten en eneste kabinettvifte.. (annet en den i strømf.). Så greit nok en med kabinettet fullt av vifter ville sikkert fått etpar grader lavere.. men hva godt hadde det gjort? forlengt tiden på prosessoren? skal jo bytte den ut om 1år eller 2 likevel.. og tviler på at den blir gåen så fort selv om noen kanskje vil karakterisere det som "litt" varmt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, si det...

Mange her på forumet virker nesten desperate når det gjelder temperaturer og poeng i diverse PC-mark+++. Én grad celsius her ikke mye å si i det daglige.

Og en annen ting. Mange sier at de skal bruke for eksempel 15000kroner på en PC de skal bruke for det meste til spill?? Femtentusen kroner? For å spille dataspill? Det er hva jeg kaller galskap.

Ahh, deilig å få det ut.

Lenke til kommentar

C. Alshus

Du har et bra poeng,men eg ser ikke noe problem med å bruke 15 store lapper til en pc,de fleste spiller ikke så mye,eg bruker pc'en min til musikk,da er det en fordel med en kraftig pc,eg har teste forsjellen mellom min som er 1000 og en p4 1800,det var en fryd å holde på med å rippe en cd med p4 1800.

Kjetil

Lenke til kommentar

andjoha

Eg har en p3 1000 som var ca40 og max load var ca 48,når den var så varmt hørtes pcu ut som et jetflymotor,men eg istallerte 3 vifter ble tempen ca 31 og max load ca 40,så det hjelper ikke bare på tempen men på psu'en eg hører den ikke lenger ikke kabbinetviftene heller.

Kjetil

Lenke til kommentar

Hei Kjetil!

Hyggelig å få et seriøst svar tilbake istedet for "surt oppgulp" fra den yngre garde her på forumet. Nå mente jeg ikke vanlige brukere som bruker maskinen til mye forskjellig, men de som kjøper en slik maskin hovedsaklig for å spille. Har sett endel slike spørsmål i det siste.

Selv har jeg brukt 15000kroner på PC og 27000kroner på en eple-maskin, så jeg skal vel ikke klage, selv om jeg ikke har spillt et spill på omtrent et år...

Lenke til kommentar

Når det gjelder 3D Mark så er det en sport, flere poeng jo flinkere er du. Skal du vere med de "store gutta" må du også ha riktig utstyr(vandligvis dyrt utstyr)

Samme gjelle dataspill, for mange er det en sport, og da går det ikke å ha noen akseptable(for vandlige folk) slowdowns i svingene.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker er visst PC - spilling en sport. Var i hvertfall noen som jobbet for å få det til. =)

Vitsen med kabinettvifter er i hvertfall her i gården at jeg skal få en stabil, passe lav temperatur på maskinen. Jeg har en vifte nede i fronten som suger inn kald luft, og så lar jeg PSU - vifta ta seg av utblåsningen. I tillegg har jeg en vifte til å kjøle ned en harddisk i toppen av kabinettet. Dette kan dere se bilder av ved å følge linkene i signaturen min.

Lenke til kommentar

Bygget en for så vidt kraftig maskin da den i hovedsak brukes til videoredigering,dette er en hobby som jeg liker,det er vel ikke verre enn de som kjøper bilstereo til både 20000 og 30000.

Når det gjelder 3d mark bruker jeg den kun til å få en indikasjon på at det meste er som det skall.

Kjørte 3d 2001 se fikk 12800 poeng og det var jo hyggelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...