Gå til innhold

Forskjellen på Gainward 6800GT GS og 6800GT?

nvenjar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok det, men så er det bare å klokke et hvilket som helst GT kort opp i samme hastighet uten at det koster så mye som Gainward'en da... Selv har jeg både gainward 6800GT og XFX 6800GT, det jeg kan si er at gainwarden var dyrere da jeg kjøpte de men neppe verdt differansen ettersom de klokker rimelig likt.

Lenke til kommentar
Greit nok det, men så er det bare å klokke et hvilket som helst GT kort opp i samme hastighet uten at det koster så mye som Gainward'en da... Selv har jeg både gainward 6800GT og XFX 6800GT, det jeg kan si er at gainwarden var dyrere da jeg kjøpte de men neppe verdt differansen ettersom de klokker rimelig likt.

Klokker alle kortene sine?Langst ifra..Derfor høyere priser på høyere frekvenser på core og minne..Og Goes Like Hell versjonen har 1,6 ns minne som er spesifisert til 1200 mhz..Og kan klokke det godt oppover..

Lenke til kommentar
Greit nok det, men så er det bare å klokke et hvilket som helst GT kort opp i samme hastighet uten at det koster så mye som Gainward'en da...

ja, det er det som er poenget mitt. syntes det er å kaste penger ut av vindue, hvis man kjøper gw over andre produsenter(hvis det er et av de overpris'a kortene da)

Lenke til kommentar
Greit nok det, men så er det bare å klokke et hvilket som helst GT kort opp i samme hastighet uten at det koster så mye som Gainward'en da...

ja, det er det som er poenget mitt. syntes det er å kaste penger ut av vindue, hvis man kjøper gw over andre produsenter(hvis det er et av de overpris'a kortene da)

Skal man overklokke kjøper man det billigeste kortet..Klokker man ikke kort, så er det fristende med høyere frekvenser..Er det samme som å si at det er ikke verdt pengene å kjøpe Ultra når man kan klokke GT til samme hastighet..Slik som Goes like hell har samme hastighet på minne som ultra og lett kan klokkes til samme core hastighet..Trenger ikke å hetse Gainward fordi de har bredt utvalg av produkter..

Edit: Vel å merke oppfatter folk utvalget av produktene som overprising. De er priset etter hastigheten på kortene..Om det er verdt pengene for de som overklokker, nei..For de som ikke gjør det..Ja..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

De er ikke overpriset med noe 2000 kr..6800GT på PCIe koster ca 4100..Så smeller vi på 300 kr ekstra..Så får vi 50 mhz på core og 100 på minne..Hopper vi opp 400 kr får vi Goes Like Hell som har 30 mer på core og ytterligere 100 på minnet..Da mangler vi faktisk 20 mhz på core fra å nå Ultra hastigheten som koster 300 kr mer..Og Ultra versjonen koster det samme som XFX..Og det blilligeste Ultra kortet på PCIe jeg kunne finne var 4750,- fra Point Of View..

Lenke til kommentar
jeg ville ikke tatt gainward, men det er jo ditt valg. men av de kortene ville jeg tatt vanlig 6800gt kort. goldensample kortene er bare klokka gt kort med annen eller lik vifte

Står mellom POV og Gainward.. hadde de hatt BFG i norge hadde jeg tatt det.

POV leveres med kun 1 DVI slot, det drar ned.

Hvilken produsent vil du anbefale da?

Har selv ett POV 6800GT.

Mitt har 2 dvi utganger. altså null vga.

Kjøpte først ett MSI6800GT, men har returnert det tilbke til komplett. Skal få pengene tilbake for dette. Da MSI her gjennomførte en generaltabbe med å selge vanlige 6800 kort som GT kort. GT kortet var fysisk som ett GT kort med merking og alt der. men GT kort har 16 pipelines og 6 vertex enheter. GT kortet jeg fikk fra MSI innehold derimot kun 12 pipelines og 5 vertex enheter.

Fikk også kun 9800 poeng i 3dmark03, mot 11200 poeng i 2dmark03 med ekte GT kort.

Bundlepakken til MSI var bedre gjennomført enn hva POV sin var. Virket mer forsegjort.

kjører kortet med amd64 3500+, 2xraptor 74 GB i striped. 2 GB corsair xms.

Lenke til kommentar
Skal man overklokke kjøper man det billigeste kortet..Klokker man ikke kort, så er det fristende med høyere frekvenser..Er det samme som å si at det er ikke verdt pengene å kjøpe Ultra når man kan klokke GT til samme hastighet..

Det er ikke en fair sammenligning pga. at Gainward kortene bruker samme chip og samme volt som et hvilket som helst GT kort, mens Ultra da har en ultra chip dvs. den er iallefall sertifisert av NVIDIA til å gå på litt høyere volt og klokkefrekevens. Gainward tar mer betalt for chipper som egentlig ikke er sertifisert for høyere klokkefrekvenser.

Når du kjøper en ultra kan du trolig klokke den høyere enn en GT, men det er jo forskjell på chip'er så unntakene finnes. Det er vel kanskje mest spenningsforskjellen i bios'en som gjør at den kan klokkes høyere, samt at NVIDIA garanterer det.

Ergo er det i mine øyne mer merverdi i å kjøpe et ultra enn et produsentoverklokket GT kort fra gainward, hvis du på død og liv vil svi av mer penger enn på et hvilket som helst 6800GT kort. For all del velg hva dere vil, det er ikke mine penger :roll:

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar

du skjønner ikke hva jeg mener nikhuse.

du ser bare de billegste gw kortene. ser du litt nøyere så har det ørten kort som egentlig bare er overklokka gt/u kort, men som koster mye mer enn et standar gt eller u kort.

jeg syntes det er penger i do å koste på seg et gw 6800glh eller noe sånt, som koster 500,- mer når man bare kan klokke opp sitt eget vanlig 6800gt til samme hastighet og spare de 500,-

Lenke til kommentar

Så har jo Goes Like Hell minne som er spesifisert til 1200 mhz..De tar seg betalt for å overklokke kort, det vet jeg..men, for de som ikke vet bedre..Eller ikke overklokker så er det ett marked for det..De hadde ikke gjort det om det ikke var sånn..Jeg har aldri sagt at jeg ikke syns de er overpriset..For jeg vet bedre..Og er en overklokker som klokker MYE..men, det er ingen andre produsenter som gjør dette..Syns at Gainward får rykte for å svindle folk..Det spørs hvordan du ser det..Hadde du headcleaver ikke hatt mye peiling på data..Ikke brukte å overklokke..Så hadde det vært verdt pengene for ett høyere klokket kort..Det må du være enig i?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et Gainward 6800GT/Ultra 2400 GS. Kjøpte det brukt av broren min. Det går fint i Ultra hastighet og litt til. Man kan sette ned viftehastigheten til kortet i Windows men selv med viftene på halv hastighet er det noe støy. Kjøleren er meget bra, selv med viftehastigheten på halv er det lite forskjell på temperaturen.

Om man syntes kortet er verdt penga kommer vel an på om man vil være sikker på å nå Ultra hastighet. Har ikke hatt andre 6800 kort men 9800PRO kortet mitt klarte ikke å nå XT hastighet feks..

Prøver fremdeles å få til samme billed kvalitet i BF1942 som jeg hadde med 9800 PRO kortet. Syntes det hadde vært bedre med en DVI og en VGA utgang fremfor 2 DVI. Kommer ALDRI til å bli sittende med 2 flatskjermer likevel. Så lenge det finnes brukte 21 bilderør skjermer kommer jeg til å unngå flat i det hele tatt! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...