Gå til innhold

Forskjellen på Gainward 6800GT GS og 6800GT?

nvenjar

Anbefalte innlegg

Gainward 6800GT PCIe 256 mb GOLDENSAMPLE og Gainward 6800GT PCIe 256 mb

Er det noe poeng å kjøpe GS dersom man har planer om å klokke det 'vanlige' gainward 6800gt uansett ? Vet at garantien bryter, men utenom det.. ytelsesforskjeller ?

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er prisforskjellen?

Generelt sett ville jeg si; nei, det er ikke verdt det. De aller fleste GT-kort klarer Ultra-hastigheter uansett, men så er Gainward for spesielt interesserte også da... har ikke sett spesifikasjonene på akkurat de kortene der.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305563&cks=PRL

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306983&cks=PRL

Takk for rask tilbakemld!

Må bestemme meg nå skjønner du, sendte tilbake mitt XFX kort til komplett for en drøy ukes tid tilbake.

Var noe feil med det, men de påstår at det fungerer helt fint. Derfor benytter jeg meg av angrefristloven å bytter kortet til Gainward.

Uansett, prisforskjellen er 300 kr.. ikke allverdens men uansett. Må bestemme meg nå, de sender idag ! Tror nok jeg går for det 'vanlige' kortet.. med mindre det GS er betydlig bedre..

Lenke til kommentar
jeg ville ikke tatt gainward, men det er jo ditt valg. men av de kortene ville jeg tatt vanlig 6800gt kort. goldensample kortene er bare klokka gt kort med annen eller lik vifte

Står mellom POV og Gainward.. hadde de hatt BFG i norge hadde jeg tatt det.

POV leveres med kun 1 DVI slot, det drar ned.

Hvilken produsent vil du anbefale da?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe personlig mot GW men det har vært ganske mange feil meg 6800 og 6600 serien deres. har hatt 2 GW kort og det var feil med et av dem.

POW har jeg aldri hatt noe problemer med heller ikke MSI.

ASUS har jeg ikke hatt, om jeg skal være ærlig, men en kamerat av meg er avhengi av ASUS kort, og han har aldrig hatt noen feil med sine

Lenke til kommentar

skjønner.. er dritt lei feil på kort selv.

Var feil på mitt XFX kort, så jeg takler mer piss nå..

MSI har jeg lest mye negativt om, feks les her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13279

POV derimot ser ut til å være et fint kort, men det at det kun har 1 DVI trekker ned.

Gainward ser ut til å ha et solid kort, så det at du har fått et kort som ikke funker må jo være uflaks ?

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Mange kort som er dyrere enn Gainward.. :p

nei, det er ikke mange!

gainward overpriser kortene sine noe skremmende!

Spørs hvor man kjøper kortene det..Og det er også forskjell på AGP og PCIe..Hvis vi tar komplett som ett eksempel..Så tar vi AGP..Så ligger Gainward 6800GT på det samme som Pine/XFX og MSI..XFX er 50 lappen dyrere og MSI er 50 lappen billigere..Og Asus 300 kr billigere..Så er de virkelig så overpriset som du sier?Finnes dog høyere modeller av kortet som koster mer enn hva de er verdt..men, er bedre out of the box, sett at man ikke klokker..Hopper man over til PCIe så ligger Gainward ett par hundrelapper forran igjen..Vel å merke at det er mange nettbutikker som selger 6800GT kort fra andre produsenter dyrere enn Gainward..

Lenke til kommentar

Golden sample er vel et kort med spesielt utvalgt gpu og minnebrikker på som lar deg kjøre på høyere hastigheter enn de normale.

Har selv et gammelt ti4200 kort fra Gainward som er et såkalt golden sample,dette har standard hastigheter på 250/500 Gainward garanterer at kortet skal klare 290/650. Kjører kortet på 321/700

Lenke til kommentar
drit i akkurat 6800gt nå. sjekk det dyreste kortet du finner på f.eks komplett.der har gainward alle topp 10 eller noe sånt!

dette f.eks

et ultra kort, bare med bedre kjøling. det er ikke verdt 4000,- mer enn et vanlig ultra kort

utstyrt med et vannkjølingssystem fra Inovatek. Dette systemet kan selvfølgelig utvides til CPU/Chipset også. Vannkjølingen fra Inovatek gir deg meget gode overklokkningsmuligheter samt et særdeles stillegående system.

Altså 3000.- for vannkjølinga

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300416&cks=PRL. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...