Gå til innhold

Skal ha gaming pc med 19" lcd, maks 30 000,-


Anbefalte innlegg

Jeg ville gått for en større PSU, 400W kan bli litt i minste laget hvis du skal kjøre to 6800 kort.

I tillegg vil jo støyen gå ned hvis du kjøper en større strømforsyning pga PSU er mindre belastet og dermed kjører viftene på et lavere turtall.

Ok.- Er merke på PSU uvesentlig? Gå for en 500w?

Merke er veldig viktig, vet ikke om de har noen bra strømforsyninger på komplett.no.

Jeg har lest at Tagan, Enermax og OCZ er merker man kan stole på.

Tagan kan jeg selv gå god for, har den selv, MEGET stille og kraftig, det oooser rett og slett kvalitet av den :love:

 

Tror 500W vil holde ja.

 

Noen andre som vet noe om kompletts strømforsyninger duger til noe?

 

 

Ser noen har foreslått TT Purepower fra komplett, den har et lydutslipp på 35dB(!)

_Jeg_ ville ikke gått for den.

Endret av Madusius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville gått for en større PSU, 400W kan bli litt i minste laget hvis du skal kjøre to 6800 kort.

I tillegg vil jo støyen gå ned hvis du kjøper en større strømforsyning pga PSU er mindre belastet og dermed kjører viftene på et lavere turtall.

Ok.- Er merke på PSU uvesentlig? Gå for en 500w?

Merke har egentlig ikke noe og si. Du må bare passe på at du kjøper en strømforsyning som faktisk holder det den lover.

Jeg kjøpte meg en qteck 550W og den klarte ikke og levere mer strøm enn den gamle 350W chieftech saken min. Så det var jo heller katta i sekken.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for en større PSU, 400W kan bli litt i minste laget hvis du skal kjøre to 6800 kort.

I tillegg vil jo støyen gå ned hvis du kjøper en større strømforsyning pga PSU er mindre belastet og dermed kjører viftene på et lavere turtall.

Ok.- Er merke på PSU uvesentlig? Gå for en 500w?

Merke har egentlig ikke noe og si. Du må bare passe på at du kjøper en strømforsyning som faktisk holder det den lover.

Jeg kjøpte meg en qteck 550W og den klarte ikke og levere mer strøm enn den gamle 350W chieftech saken min. Så det var jo heller katta i sekken.

Merke har noe å si, stabilitet er alfa omega når man kjøper PSU. Q-tec er en av merkene man bør holde seg unna feks.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for en større PSU, 400W kan bli litt i minste laget hvis du skal kjøre to 6800 kort.

I tillegg vil jo støyen gå ned hvis du kjøper en større strømforsyning pga PSU er mindre belastet og dermed kjører viftene på et lavere turtall.

Ok.- Er merke på PSU uvesentlig? Gå for en 500w?

Merke har egentlig ikke noe og si. Du må bare passe på at du kjøper en strømforsyning som faktisk holder det den lover.

Jeg kjøpte meg en qteck 550W og den klarte ikke og levere mer strøm enn den gamle 350W chieftech saken min. Så det var jo heller katta i sekken.

Merke har noe å si, stabilitet er alfa omega når man kjøper PSU. Q-tec er en av merkene man bør holde seg unna feks.

Stabilitet ja. men om PSU heter ernemax eller fortron eller per er jo ikke relevant.

Så lenge kvaliteten er bra.

Og ja. q-tec leverer som sagt ikke kvalitetsprodukter.

Lenke til kommentar

Med SLI er dette et forslag, uten skjerm. Det koster 26849,- :

 

Fortron/Source Power Source Strømforsyn 550w

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB SLI, 2 stk 6800 ultra

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black

CNet PCI Gigabit Ethernet Adapter

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

Corsair TWINX2048-3200 DDR-DIMM 2048MB

Western Digital Caviar 160GB S-ATA

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

Lenke til kommentar

Du må jo ikke ha to skjermkort, selv om den er satt opp med 2x6600GT? Uansett, jeg tror at konfigurering av en slik pakke vil gi deg akkurat det du trenger. Pass på at hovedkortet støtter SLI (det gjør vel alle nForce 4 HK), bytt ut skjermkort med 6800GT/Ultra, legg til RAM, bytt ut/legg til harddisk, og få med en NEC 3520 DVD-brenner.

Lenke til kommentar
Stabilitet ja. men om PSU heter ernemax eller fortron eller per er jo ikke relevant.

Så lenge kvaliteten er bra.

Og ja. q-tec leverer som sagt ikke kvalitetsprodukter.

Saken er jo den at kvalitet, stabilitet og stillhet varierer fra merke til merke, ergo, merke har noe å si! :roll:

Variere ikke bare i fra merke til merke. Det kan og vere stor kvalitetsforkjell på to produkter i fra samme merke.

Lenke til kommentar
Med SLI er dette et forslag, uten skjerm. Det koster 26849,- :

 

Fortron/Source Power Source Strømforsyn 550w

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB SLI, 2 stk 6800 ultra

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black

CNet PCI Gigabit Ethernet Adapter

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

Corsair TWINX2048-3200 DDR-DIMM 2048MB

Western Digital Caviar 160GB S-ATA

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz

skal du først spytte på såpass masse penger er det verdt det og kjøpe to av den raptor disken så kjøre den i raid. Det vil øke disk ytelsen dramatisk. Eller sikkerheten til dataene på disken.

Lenke til kommentar
Stabilitet ja. men om PSU heter ernemax eller fortron eller per er jo ikke relevant.

Så lenge kvaliteten er bra.

Og ja. q-tec leverer som sagt ikke kvalitetsprodukter.

Saken er jo den at kvalitet, stabilitet og stillhet varierer fra merke til merke, ergo, merke har noe å si! :roll:

Variere ikke bare i fra merke til merke. Det kan og vere stor kvalitetsforkjell på to produkter i fra samme merke.

Det har du rett i. Men de største forskjellene ligger som oftest fra merke til merke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Stabilitet ja. men om PSU heter ernemax eller fortron eller per er jo ikke relevant.

Så lenge kvaliteten er bra.

Og ja. q-tec leverer som sagt ikke kvalitetsprodukter.

Saken er jo den at kvalitet, stabilitet og stillhet varierer fra merke til merke, ergo, merke har noe å si! :roll:

Variere ikke bare i fra merke til merke. Det kan og vere stor kvalitetsforkjell på to produkter i fra samme merke.

Det har du rett i. Men de største forskjellene ligger som oftest fra merke til merke.

Det kommer veldig ann på.

Forskjellen i mellom fortan og ernemaks er nok i gjenomsnitt ikke større en det du kan finne i mellom de forksjelige produktene i fra dem.

Mens derimot de to og q-tec

Lenke til kommentar
Stabilitet ja. men om PSU heter ernemax eller fortron eller per er jo ikke relevant.

Så lenge kvaliteten er bra.

Og ja. q-tec leverer som sagt ikke kvalitetsprodukter.

Saken er jo den at kvalitet, stabilitet og stillhet varierer fra merke til merke, ergo, merke har noe å si! :roll:

Variere ikke bare i fra merke til merke. Det kan og vere stor kvalitetsforkjell på to produkter i fra samme merke.

Det har du rett i. Men de største forskjellene ligger som oftest fra merke til merke.

Det kommer veldig ann på.

Forskjellen i mellom fortan og ernemaks er nok i gjenomsnitt ikke større en det du kan finne i mellom de forksjelige produktene i fra dem.

Mens derimot de to og q-tec

Greit nok det, Forton og Enermax er begge gode merker, har ikke sagt at det bare finnes et merke som er bra.

Hvis vi/du hadde sagt til Eirik-- at merke ikke har noe å si, så hadde han selvsagt gådd for den billigste, og da ville han kanskje satt igjen med en veldig støyende PSU, eller en PSU som er ustabil.

 

 

Det jeg sier er at merke har noe å si, og at Q-tec og TT er merker man ikke bør kjøpe. (TT går vell greit hvis man liker å høre på et sinnsykt viftesus)

Lenke til kommentar

med mindre du mener at CRT skjermer biter, ta en kikk på denne 19" samsung crt'en her...den skal jeg ha. les anmeldelsene under, eneste nevnte ulempe er tyngden, så har du et svakt bord, kjøp en lett LCD eller send bordet på styrketrening ;)

 

mulig jeg ville kjøpt en AMD 64 FX-55 prosessor, ekstrem ytelse visstnok! og en ekstrem prislapp...jeg skal ha en athlon64 3500+, ukens tilbud på netshop sammen med hovedkort og ram.

 

mulig du bør tenke på mus/tastatur til spilling også, ingen som har nevnt det. Logitech MX510 mus. punktum. sjekk Zboard tastaturet til komplett, har ikke prøvd det men det er jo til spilling da...

Lenke til kommentar
Jaja. Takker for alle gode tips, er vel egentlig skjerm og psu jeg e rmest usikker på. Og om jeg skal kjøpe 3500 eller 4000 CPU. Det blir raptor og 6800 ultra.

Vanskelig og trå feil om du kjøper en 550W fortron

 

Bra strømfirskyning som leverer nok strøm så lenge du ikke skal putte inni et par _store_ peltier elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...