Gå til innhold

Skal ha gaming pc med 19" lcd, maks 30 000,-


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en ny pc til spilling og arbeid i office etc. Jeg skal bruke maks 30 000,- Ønsker 19" lcd, ellers så vet jeg ikke så mye. Selv om jeg har et romslig budsjett så skader det ikke å tenke litt på penger.

 

Har tenkt på AMD 64 4000+, men er den verdt de ekstra pengene bare fordi den har 1mb cache?

 

Tenker også på 2 gig ram, er det nødvendig?

 

Håper noen har tid til å hjelpe meg. Jeg må også bestille fra Komplett/Norek.

 

Erik :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt over at en 19" LCD ikke leverer høyere oppløsning enn en 17" LCD? maks 1280x1024. Ting blir bare større på en 19" LCD.

 

Jeg hadde nok valgt en AMD64 3500+ istedet ja, 4000+ er overpriset.

 

Holder masse med 1GB RAM, hvis du ikke skal drive med 3D modellering eller musikkproduksjon.

 

Norek er kun for de med firma avtaler, ikke for privatpersoner.

Lenke til kommentar

Ok. Takk for et godt svar. Er sli argumentet for å velge 6800 i stedet for x800 ?

Noen som har erfaringer med 19" lcd til spill? Hva slags ram bør jeg velge til et 939 pcie HK? Og har noen et konkret kabinett, HK og psu og anbefale?

 

Det generelle er jo på en måte greit, men hvilke komponeneter og merker jeg skal velge er det vanskelige. Burde jeg også ha en raptor systemdisk?

Lenke til kommentar

nForce 4 er såpass nytt, at det neppe er så mange som har omfattende erfaring med det her på forumet. Velg en produsent (f.eks. Gigabyte eller Abit, som begge har levert mye bra før), og se hva de selv anbefaler av RAM til sine nForce 4 HK.

 

X800 kommer ikke med SLI, men ATi skal komme med AMR etterhvert, som tilsvarer SLI. Foreløpig bør du satse på nVidia på et nForce 4 hovedkort (det sier kanskje seg selv, ettersom det er samme utvikler for begge chipsettene).

 

Kabinett er smak og behag. Du kan jo spørre folk på Komplett om gode råd også.

 

Raptor systemdisk har vært diskutert på forumet, uten at man ble enige om at det var "en nødvendighet". To disker i RAID 0 ble også diskutert i samme tråd (det var en interessant tråd... søk etter den!).

Lenke til kommentar

Argumentasjonen for å la være å kjøpe en 19" skjerm virker litt tullete. Skulle man ha kjøpt en 13" skjerm, dersom den hadde native oppløsning 1280x1024? Nei. Det er ikke mer kornete, pikslene er bare litt større.

 

2 x 6800 Ultra? Du ville ha vært en av få i Norge som ville ha hatt det i så fall. Og du ville ha hatt liten bruk for det uten en 23" CRT-skjerm (som kunne ha vist deg den kvaliteten man får med 1600x1200 8xFSAA 16xAni). Du trenger ikke 2x6800 Ultra før om 1-2 år, ikke på en 19" LCD-skjerm. Først da kommer det spill som legger belastning på et slikt system, med normal kvalitet på bildet.

Lenke til kommentar

Her er da et foreløpig forslag fra komplett, dog uten skjerm. Dette koster 24690,-

Ser det bra ut?

 

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Silver

CNet PCI Gigabit Ethernet Adapter

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

Corsair TWINX2048-3200 DDR-DIMM 2048MB

Western Digital Caviar 160GB S-ATA

Fortron Strømforsyning ATX 400W 120mm,

AMD Athlon 64 4000+ 2.4 GHz

Lenke til kommentar
Argumentasjonen for å la være å kjøpe en 19" skjerm virker litt tullete. Skulle man ha kjøpt en 13" skjerm, dersom den hadde native oppløsning 1280x1024? Nei. Det er ikke mer kornete, pikslene er bare litt større.

Dersom du skal se på TV eller bare spille med lav oppløsning, så går det greit med 19", til alt annet blir det veldig store pixler = kornete.

Lenke til kommentar

Å fyfaen..

 

Jeg skal si deg en ting. Du kommer til å angre som faen om et års tid...

 

Men men.. Jeg skal ikke hindre deg..

 

Skal du bruke så mye penger så kjøper du en 20" og koser deg med større oppløsning...

 

 

Prosessoren du velger så sinnsykt overprisa syns jeg.. Du er klar over at du betaler 1800 kr. for 512 kB ekstra cache?

På grensen til idioti. Men det er jo lov til å være det hvis man har mye penger :p

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...