haakka Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) tenkte på å lage en krets som dimmer lyset etter hvor mye lys det er i rommet. men er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette. kan jeg bruke denne på en styring via paralellporten? tenkte på å kople en lysfølsom motstand på en dimmer eller noe. men jeg har ikke vært bort i denne typen elektronikk før. og er det noen som vet hvor jeg får tak i et byggesett på lik linje med en hauk? har ikke muligheten til å etse kretskort. Endret 17. februar 2005 av haakka Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hvordan lys/lampe er det snakk om? Hvor mye effekt må den tåle? Er det snakk om vandelig lyspære eller hva?... noe mer info hadder vært greit... styring via parallelporten blir bare en lang og tungvind omvei for dette.... Endret 17. februar 2005 av EspenGunnufsen Lenke til kommentar
haakka Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 det er vel snakk om en 40W pære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå