Gå til innhold

XFX6600GT 1760nx, 1770nx. Hvordan bruke dualview?

KongeOdin

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en 1770nx i tillegg til 1760nx. Dette fordi det er greit å bruke to skjermer når jeg skal skrive hovedoppgave. :innocent:

Før i tiden hadde jeg et ati kort der jeg kunne kjøre spill på den ene skjermen og ha oppe andre ting i den andre skjermen.

Problemet er at dualview innstillingene behandler de to skjermene mine som en skjerm, der bildet er strukket mellom skjermene med oppløsning på 2560x1024, isteden for to forskjellige hver med 1280x1024.

Den ene skjermen slår seg da av når jeg spiller spill, mens den ene kjører spillet i 1280x1024. Dette er jo i og for seg greit, men jeg kunne godt tenke meg å ha oppe programmer som temperatur logging, dokumenter webrowser o.s.v. i den sekundære skjermen samtidig som jeg spiller spill som f.eks doom3 på den primære.

Hvordan får jeg til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var visst litt for rask med denne posten, men jeg lar den bli stående i tilfelle noen lurer på det samme. Jeg knotet flere timer med dette i går kveld.

Det viste seg at dualview på magisk vis hadde blitt et ekstra alternativ i kontrollpanelet under nView display settings, mens det i går bare viste single display, clone, horisontal span og vertical span.

Da var det visst bare å velge dualview som dukket opp i listen.

Noen ganger kan visst driverne(forceware 67.66) og programmene være litt uforutsigbare.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...