lavizh Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hei, henviser til denne artikkelen hos ITavisen.no i dag : http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305511 Kan dette være en seriøs utfordrer til LCD / OLED når tiden kommer ? Skal nok litt til mener jeg, men artikkelen nevner jo en del gode ting med denne teknologien : * Det aktive «blekket» i NCD-skjermer går fra hvitt til mørkeblått når det aktiveres, og ligger oppå et reflekterende lag med titaniumdioksid, et fargestoff som blant annet brukes til å gjøre papir hvitt. Kontrasten er dermed høy, bildene sylskarpe, og skal angivelig opprettholde full styrke over hele betraktningsvinkelen på 180 grader.. * En annen fordel er at NCD-skjermene ikke krever egen bakgrunnsbelysning, og beholder skjermbildet sitt i dager eller ukevis selv uten strømtilførsel. Strømforbruket burde dermed være bare omtrent én tiendel av tradisjonelle LCD-skjermer. Endret 17. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Tja, hvem vet. Foreløpig er ikke teknologien brukbar i farger, og oppfriskingstiden er lang... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Tja, hvem vet. Foreløpig er ikke teknologien brukbar i farger, og oppfriskingstiden er lang... LCD var jo også rimelig elendig når det først kom ut Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hei! Jeg tror at den ikke kommer til å utkonkurere lcd-skjermen enda i ale fall. Som med mange andre tekniske ting går det en tid før ytelsen er så bra (i forhold til pris) at folk kommer til å kjøpe den. Lcd-teknologien er sikkert ikke kommet for å bli, men jeg tror ikke denne nano skjermen kommer til overta, enda. Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Vil jo være knall til små enheter dog. Småpaneler på små MP3-spillere for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå