RolfB Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har instalert xp sp2 for ca en uke siden og da var alle mappene blå. Nå har mappene blitt gule.Hva er det som skjer? virus eller? kan jeg velge farge på mappene og i så fall hvor?? Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Du kan høyreklikke på mappen(e) og velge "Egenskaper" og klikke på fanekortet "Tilpass" og klikke "Endre ikon" eller "Endre bilde" Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 OK takker men det löste ikke problemet.Jeg vil ha tilbake de blå mappene,men de finnes ikke i alternativene der man kan bytte ikon. Flere tips?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har du brukt noen slags ikonerstattere før du installerte SP2? Endret de seg etter installasjonen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 blå mapper? de er da gule normalt sett så tviler på at det er noe virus hvertfall.. virker bare som de har hoppet tilbake til standard når du innstallerte sp2 eller no slikt. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Nei haddde win 98 för og hadde gule mapper da.Etter intalasjonen av xp så fikk jeg blå mapper .jeg trodde de blå mappene var standard i xp.Etter noen dager så har de forandret farge til de vanlige gule. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Veldig rart. Mulig at ikon cachen er litt korrupt eller noe. Prøv å laste ned TweakUI og gå til Repair -> Rebuild icons. TweakUI(Direkte link) Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 hvordan xp versjon var det du hadde blå mapper på da? har nå innstallert utallige xp versjoner opp gjennom årene og aldri vært borti blå mapper... rart.. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Blå mapper i XP? Mappene i XP har bestandig vært gule, og hvis du hadde en annen farge må det være fordi du har installert et program som har gjort dem slik. Det er jo ikke så rart at de ble gule etter installasjon av SP2 heller - siden SP2 skifter ut veldig mange systemfiler... Du kan nok hvertfall slå deg til ro med at det ikke er et virus Trodde først du mente at ikonSKRIFTEN var blå - det er i så fall normalt i ntfs, når mappene er komprimert av Windows Endret 17. februar 2005 av pmarius Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Det er xp pro sp2.Det er mange medfölgende programmer så jeg får vel pröve å sjekke om det er noe med de. en ting til er at jeg har fått svensk skrift? Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) jeg har blåe mapper, men jeg måtte instalerte iCandy Junior Shell32 for og gjøre det, mange kule iconer der og velge blant her sånne iconer har jeg Endret 17. februar 2005 av Mats-Andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå