Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til nettverksløsning

Anbefalte innlegg

Pr idag har jeg et nettverk bestående av:

(tlf kontakt 1. etg) - adsl modem - trådløs router - stasjonær PC og laptop

Dette fungerer utmerket i første etasje, men nå skal jeg flytte den stasjonære PC ned i kjeller. Dermed må jeg omrokkere på nettverket. I tillegg må jeg ta hensyn til ca 20 cm betong mellom første etasje og kjeller.

Inntaket for telefon og parabol/TV-antenne er i et eget "teknisk skap" i kjelleren, med tilkoblede kontakter i hver etasje.

Jeg har forsøkt følgende midlertidige oppsett uten hell:

tlf inn - adsl modem i teknisk skap kjeller - tlf kontakt 1. etg - trådløs router - laptop

Dette fungerer muligens ikke pga av at jeg ikke har en krysset kabelen mellom adsl modem og kontakten i 1 etg. Kan noen bekrefte dette? Evt hvordan kan jeg få forbindelsen krysset?

Vedlagt følger en skisse som beskriver hvordan jeg ser for meg det endelige nettverket. Muligens kan/bør jeg kjøpe en router hvor den trådløse routeren er og flytte den til bridgen. Vil det løse noen problemer?

Mvh

Edit: Redigert skisse for bedre oversikt over nett.

Nettverk.doc

Endret av Zocral
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke ha trådløst gjennom betongen. Det skal være kabelforbindelse fra kjeller til tlf-kontakt i første etasje.

Egentlig tror jeg at trenger jeg kun en vanlig router i det tekniske skapet og heller bruke den trådløse routeren som bridge til laptop'n(dersom det er mulig). Laptopen vil kun bli brukt i første etasje (ikke kjelleren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...