tjalla Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Noen som husker hva den relativt nye filmen, som omhandler krigen fra Vietcongs side (?) heter? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Forrest GumpWe where Soldiers Platoon Tigerland Apocalypse Now! Full Metal Jacket Hamburger Hill Rambo: First Blood Part 2 The Deer Hunter Good Morning Vietnam The green berets Born on the Fourth of July Air America Missing in action missing in action: The Beginning Platoon leader Birdy Casualties of war Hair La til Hair... Er vel kanskje ikke direkte om Vietnamkrigen, men spiller en stor rolle i denne musikalen Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 THIN RED LINE ER FRA WW2, ikke vietnam Ikke f**n heller! Vet de sier japsene er fiendene deres, men de bruker tross alt M16 i filmen. Og den kom ikke til verden før 1952! For å være litt pirkete så, så ikke M16 dagens lys før i 1958 og da var våpnet enda bare en prototype/testvåpen/ikke ferdig produkt. The Killing Fields er en knallgod film btw. Ømh... hvis du ser på innlastingen på bfv operation irving så står det 1952! (skulle jeg da mene) Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 THIN RED LINE ER FRA WW2, ikke vietnam Ikke f**n heller! Vet de sier japsene er fiendene deres, men de bruker tross alt M16 i filmen. Og den kom ikke til verden før 1952! For å være litt pirkete så, så ikke M16 dagens lys før i 1958 og da var våpnet enda bare en prototype/testvåpen/ikke ferdig produkt. The Killing Fields er en knallgod film btw. Ømh... hvis du ser på innlastingen på bfv operation irving så står det 1952! (skulle jeg da mene) Eg ville ikkje akkurat ha stolt på bfv som ein historisk korrekt kilde.... Klik her for info om AR15/M16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå