energy_x Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Okey her er greia: jeg har laget brukere i samba siden bare noen skal ha tilgang til de forskjellige mappene, men når jeg skal prøve å gå inn på en av shersa på linux maskinen. Fra en windows maskin så, så får jeg ikke skrevet inn noen bruker. på brukernavn kan jeg ikke skrive noe, det står bare (ip'en til linux maskinen)\Gjest. Men jeg kan skrive inn et passord, men jeg vil at jeg skal kunne skrive inn et brukernavn også. Slik at jeg kan få logget på med de brukerne jeg har laget. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Forsøk med "net use * \\ip\share /user:test" Hvordan OS har du forresten? Lenke til kommentar
energy_x Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 på linux maskinen er det redhat 9.0 og på windows maskinen er det xp Lenke til kommentar
energy_x Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 [sjef] comment = sjefenes_share path = /share/sjef/ public = no valid users = cjensen ekleiva hhansen mmartinsen plivold pnilsen tmandal vveien browseable = yes writeable = yes slik ser configen for sjefene ut i smb.conf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå