Gå til innhold

Nokia 6630 og NetCom

TSM

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg en Nokia 6630. Har lest litt rundt på forskjellige nettbutikker, og de fleste opplyser at telefonen er låst til Telenor. Jeg har Netcom, så jeg lurte på om jeg ikke kan kjøpe den mobilen i det hele tatt? Jeg vet at Netcom ikke har støtte for 3G enda, men jeg kan da vel bruke den til å ringe og sende sms med? Noen her som har Netcom og 6630 som kan svare meg på dette?

På forhånd takk!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pga, de man for kjøpt i butikken er operatørlåst til telenor

Hmm...jeg bruker da 6630 sammen med Chess uten problemer i det hele tatt...burde jo gå greit å bruke den sammen med Netcom og da. Det er vel kanskje noen butikker som selger operatørlåste 6630, men det går jo an å bare sende en mail til den aktuelle butikken og høre om det.

Lenke til kommentar

"Hei, det går ikke an (ennå) å bruke NetCom kort i Nokia 6630." SLIKE UTTALELSER ER BARE TULL, SELVFØLGELIG KAN MAN KJØPE NOKIA 6630 SOM KAN BRUKES MED NETCOM!

Jeg har selv en Nokia 6630 som jeg bruker med NetCom. Ikke noe problem å kjøpe Nokia 6630 som ikke er låst til operatør. Kjøpte min på Teleservice, ta kontakt med Inge Erik Henjesand e-mail [email protected] dersom mer info ønskes.

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Hei, det går ikke ann (ennå) å bruke netcom kort i Nokia 6630.

Pga, de man for kjøpt i butikken er operatørlåst til telenor og den finnes dessverre ikke NOEN som helst måte å fjerne sperren på til dags dato.

Håper du fikk svar på det du lurte på:):thumbup:

Hehe

Så ikke det du hadde skrevet før nå.

ALT du skriver er feil.

Det går an med Netcom og det går an å fjerne operatørlåsen.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt 6630 i NetCom sitt nett siden begynnelsen av desember, den siste halvannen måneden uten problemer. MEN når telefonen kom på markedet så var det ett problem; 6630 vil søke opp 3G når ett slikt nett er i nærheten. Det som var problemet var at i enkelte deler av nettet til NetCom så var det fremdeles ikke lagt inn en sak som gjør at telefonen sendes tilbake til GSM nettet hvis man ikke hadde tilgang til 3G(ikke rart i og med at nettet ikke var ferdig), og telefonen ble derfor hengende i 3G nettet til du kom i ett område hvor denne funksjonen var lagt inn. Pga dette så stoppet NetCom salget av denne telefonen gjennom sine forhandlere en periode, til dette problemet i 3G nettet var fikset. Nå er dette ok og NetCom forhandlere selger 6630 igjen.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

Da tar jeg sjansen på å hente ut den telefonen som er på vei i posten fra mpx. Sendte en mail dit og spurte og da fikk jeg til svar at de ikke solgte mobiler med binding. Så da må det vel gå bra. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Pga, de man for kjøpt i butikken er operatørlåst til telenor

Hmm...jeg bruker da 6630 sammen med Chess uten problemer i det hele tatt...burde jo gå greit å bruke den sammen med Netcom og da. Det er vel kanskje noen butikker som selger operatørlåste 6630, men det går jo an å bare sende en mail til den aktuelle butikken og høre om det.

D virker ikke helt logisk i forhold til d jeg vet. Selv om Chess bruker Telenor og Netcom halvt om halvt, skal det ikke være mulig å bruke NOE annet enn Telenorkort i en Telenorlåst mobil!!!! Kanskje du bare var heldig... :hmm:

Lenke til kommentar
...Pga dette så stoppet NetCom salget av denne telefonen gjennom sine forhandlere en periode, til dette problemet i 3G nettet var fikset. Nå er dette ok og NetCom forhandlere selger 6630 igjen.

De prøvde ihvertfall å stanse salget.

De færreste fulgte denne oppfordringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...