Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor har sperret abbonementet


Anbefalte innlegg

Telenor har sperret min mors abbonement.

De har visst sendt en mail fra abuse avdelingen men min mor trodde dette var noe nettbank greier og slettet det..

 

Hele abbonementet er blitt sperret, mail, ftp og pålogging til nett..

Sendte en mail til abuseavdelingen fra min gmail adresse (siden de har vært så greie å sperre mailen) og spurte om de kunne sende meg en kopi av abuse mailen som mor slettet, men har ikke fått svar.(2-3 dager siden jeg sendte mailen)

(Det sto på online.no`s sider at det gikk an å sende mail til en gitt adresse og få tilsendt kopi av abuse mailen)

Har scannet alle pc`ene på nettverket med norton AV hvis det var orm/virus som var grunnen, noe jeg også skrev i mailen..

 

Noen som har noen erfaring med abuseavdelingen i forhold til totalsperr av abbonement?

Har lest et par triste historier om folk som prøver å få åpnet porter som er blitt stengt, men fant ingen som hadde fått hele abbonementet sperret..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest et par triste historier om folk som prøver å få åpnet porter som er blitt stengt, men fant ingen som hadde fått hele abbonementet sperret..

Det var slik de gjorde før, du kan bare sende en mail til de og de svarer nokså kjappt.

Men de stenger ikke uten grunn så det er nok noe som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg snakket først med en på support via "online chat" funksjonen på sidene deres og han sa jeg bare måtte vente fordi de hadde problemer..

Dette var på torsdag eller fredag forrige uke

 

På mandag eller tirsdag forsøkte jeg igjen, og da kunne han fortelle meg at abbonementet var blitt sperret, men ikke hvorfor.

Da sendte jeg mail til dem slik det står på http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html

for å få tilsendt abuse mailen min mor hadde slettet og har ennå ikke fått svar..

I abuse.html står det at jeg må logge på eposten via online`s nettsider men dette går ikke fordi de har sperret mailen også. Tviler på at de tar leser mail fra adresser som ikke ender med "online.no"

 

Leste i en post at det kunne ta opp til 2 uker å få åpnet noen porter som hadde blitt sperret av abuseavdelingen..

Er det sånn ennå eller er det dette du sikter til med "Det var slik de gjorde før"?

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar
Leste i en post at det kunne ta opp til 2 uker å få åpnet noen porter som hadde blitt sperret av abuseavdelingen..

Er det sånn ennå eller er det dette du sikter til med "Det var slik de gjorde før"?

De sperrer ikke webmailen normalt sett, snakk med support og be de sjekke om det har oppstått en feil. Og de leser nok de mailene de får, har aldri hatt noe problemer med og få kontakt eller få de til og åpne ting igjen når jeg har gitt de beskjed om at maskinene er renset.

Lenke til kommentar
snakk med support og be de sjekke om det har oppstått en feil.

 

Det var det jeg gjorde den andre gangen jeg kontaktet dem.

Han sa at hele abbonementet var sperret (passord til mail, ftp og pålogging er daktivert) og at jeg måtte ta kontakt med abuse for å finne ut hvorfor.

 

Får spørre om han på chat supporten kan sende en sånn abuse mail til min mailadresse.

Lenke til kommentar
I abuse.html står det at jeg må logge på eposten via online`s nettsider men dette går ikke fordi de har sperret mailen også. Tviler på at de tar leser mail fra adresser som ikke ender med "online.no"

Hva skal man da med abuse mail, om kun telenor kunder kan sende inn abusemeldinger? :lol:

Lenke til kommentar
I abuse.html står det at jeg må logge på eposten via online`s nettsider men dette går ikke fordi de har sperret mailen også. Tviler på at de tar leser mail fra adresser som ikke ender med "online.no"

Hva skal man da med abuse mail, om kun telenor kunder kan sende inn abusemeldinger? :lol:

Det som står på den siden er kontakt for å få åpnet igjen en stengt linje. Altså godtar de ikke at NGT-kunder sender mail på vegne av onkel for å åpne linja igjen.

Lenke til kommentar

Snakket netopp med min mor.

Hun hadde fått brev fra telenor i posten med fremgangsmåte for å¨fjerne virus og sånn...

De aktiverer abbonementet fra kl 5 i dag sånn at vi får lasta ned Norton AV.

Hvis virus/orm`er ikke blir fjernet sperrer de det igjen..

 

Får se hvordan det går..

 

Og du er 100% sikker på at det ikke er noe så enkelt som at regningen ikke er betalt. hehe

hehe jepp. tenkte på det jeg også. Har sjekket

 

Det som står på den siden er kontakt for å få åpnet igjen en stengt linje. Altså godtar de ikke at NGT-kunder sender mail på vegne av onkel for å åpne linja igjen.

 

Fikk mail av dem på gmail adressa mi nå så tror de svarer på de fleste henvendelser.. men trodde det samme som deg frem til jeg fikk mailen.

 

hyggelige var de også..

Utdrag av mailen:

 

Hei.

 

Takk for din tilbakemelding i denne saken.

 

Ditt Internettabonnement vil innen kl. 1700 få full tilgang til alle tjenester

igjen.

 

Vi håper du har forståelse for de tiltakene vi har måtte iverksette på

ditt Internettabonnement for å stoppe disse hendelsene.

Vi anser nå denne saken som avsluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...