husmann Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Har formatert pc'n, fikset alt - og så har jeg det lille problem at når jeg f eks åpner et nytt vindu i utforsker'n eller IE så kommer det nye opp i ministørrelse. Vet at det er en lett sak å fikse dette slik at alle nye vinduer åpnes i full skjermstørrelse, men er ikke kar om å klare å finne ut hvordan nå. Vet at det også har vært tatt opp her før, har forsøkt å søke etter det også, men det ser ikke ut som om det er min kreative dag idag. Har Win XP. Er det noen "der ute" som vet? Endret 19. februar 2005 av husmann Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 du finner den her: http://www.jiisoft.com/ lykke til Lenke til kommentar
husmann Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Takk for tips. Installerte IE maximazer og den gjorde nesten det jeg vill, men ikke helt. Jeg liker visningen hvor verktøylinjen var tilgjengelige. Det er de ikke med IE maximizer, dessverre. Fant ingen opsjoner hvor et slikt valg var, altså å se verktøylinjene. Kan du eller andre hjelpe med det også? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 prøv dette: avinstaller IE Maximize og gjør følgende: kjør regedit: HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Internet Explorer > Main åpne Main - går ned på høyre side til den siste " navn " Window_Placement høyreklikk på den og slett. ( verdi skal bli 0 ) restart pc. lykke til Lenke til kommentar
husmann Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Det siste forslaget hjelper dessverre ingenting. Har også hatt kontakt med Microsoft's support idag angående mitt problem og de hadde selvfølglig aldri hørt om problemet før. Kan det være mulig???? Vi forsøkte bl a den løsningen du skisserte her og de fortalte at "Window_Placement " i registeret ikke hadde noe med vindusstørrelsen å gjøre. Ikke vet jeg (og kanskje ikke Microsoft heller), men det hjalp ingenting iallefall. Har også prøvd å åpne et nytt vindu, maksimere det og stenge med både shift og ctrl-knappen inne. Det hjelper heller ikke, men det hjalp i Win98. Mener å ha sett et sted (kontrollpanel/under Internett Explorer/osv) at det finnes et valg for hvordan nye vinduer skal åpnes, men finner det ikke igjen. Kanskje noen vet det blant forumets lesere? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) dette er rart, de virker hos meg og har gjort det de siste år ca. angående ms support sitt " aldri hørt om problemet " hvorfor skulle ett firma som jiisoft bryr seg om å lage ett programm for nettopp dette ? jeg har vedlagt en avskrift av min registernøkkel " Window_Placement " som du kan ser står alt på null. ( hvis du klarer og åpne den ) den løsning fant jeg på Dell's Forum. ( vedlegget har ikke kommet med, ser jeg ) ellers kan du kanskje bruke " freesnap " dessverre ikke helt automatisk, men lettvint å bruke, startknapp+enter, fungerer tror jeg i alle programmer: http://blueonion.home.comcast.net/freesnap.html lykke til ps. har du forresten en snarvei icon til IE på skrivebordet, da kan du prøve å høyreklikke >snarvei>kjør og forandre " normalt vindue til maksimert " Endret 18. februar 2005 av gaggen Lenke til kommentar
husmann Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Kanskje vi ikke forstår hverandre helt eller at jeg har forklart det dårlig. Saken er altså at ved første vindu med Internett Explorer (og faktisk Outlook Ex mail) åpner det i full skjermstørrelse. Hvis jeg bruker musa over muligheter og tar valget "åpne i nytt vindu" kommer det nye vinduet i alt annet enn full skjerm. Har ingen problemer med å få det videre til full skjermstørrelse, men jeg ville gjerne åpnet i full skjerm. Fikk det til før og jeg kan altså ikke huske hvordan jeg fikk det til. Dette gjør at å endre under "egenskaper" på skrivebordet som du foreslo ikke hjelper for vindu nr 2, dessverre. Har nå forsøkt Freesnap - snedig lite program. Ulempen er at du må for hvert eneste vindu resize det - og da er vi vel like langt som å klikke på maksimer øverst i høyre hjørne. Fant ikke noen funksjon hvor jeg kunne "låse" vindusstørrelsen - eller har jeg ikke lett godt nok? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 nei, du forklarte problemet helt fint. men hos meg blir " åpne i nytt vindu" maksimert. skal prøve å finne innlegget i " dell's forum " men dette kan ta litt tid. angående freesnap har du rett, det er ingen måte å låse den på. Lenke til kommentar
husmann Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Takker for at du forsøker å hjelpe meg! Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 jeg fant denne side( ikke den jeg leter etter ), men neste like framgangsmåte: http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=445 jeg holder på å lete etter den andre også ! Lenke til kommentar
husmann Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Kona og ungene sier jeg kan være både kresen og umulig - og det er visst det jeg er nå - på tross av dine iherdige forsøk på å hjelpe. Da du foreslo å gå inn i registeret og endre/slette "Window_Placement" og det ikke virket satt jeg og lette lenge etter kanskje andre "fine" verdier å endre. Da fant jeg den saken med å endre "no" til "yes" og da ble neste vindu i - nettopp - "full skjerm", det samme som F 11. Saken for meg er at jeg så gjerne skulle ha hatt alle verktøylinjer osv tilstede - og det går ikke da. Nå har jeg snakket med en venn som er nokså godt inne i Bill Gates verden og han kom også med den at Windows skal "huske" vindus/skjermstørrelse fra gang til gang. Det gjør altså ikke min XP - og det at den ikke "husker" dette har kanskje noe med en registernøkkel som er feil/mangler eller en .dll-fil som mangler eller hva vet jeg............... Det er jo så mange som har mast på meg om å gå over til Firefox - og det blir kanskje enden på visa. Jeg har likt IE godt og vært meget fornøyd, ikke har jeg fått noe særlig med uønsket program/spyware heller, men skyldes kanskje at jeg er godt beskyttet me brannmurer og virusprogrammer samt div andre fikse programmer jeg har funnet på nettet. Endret 18. februar 2005 av husmann Lenke til kommentar
husmann Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Tja - hva har jeg gjort for å fikse problemet? Det jeg gjorde var å avinstallere IE 6.0 også slette det som var i registeret og installere på nytt. Da virker det igjen slik som jeg ville. Takk til Gaggen som har gjort tapre forsøk på å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå