Gå til innhold

Nytt Canon dSLR - Canon Digital XT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for linken! Jada, så der kom den ja. :dribble: Og denne ser ikke dum ut nei, kommer til å gå for denne. Nå er det bare å vente på at den kommer i norske butikker! Forhåpentligvis blir det ikke så lenge til... Prismessig kommer vel den til å ligge midt mellom 300D og 20D?

Men noen som sier at 300D ikke skal gå ut av produksjon, men forbli Canons "billig" DSLR?

Lenke til kommentar

Jeg har ventet på denne annonseringen en stund, i håp om at den skal gjøre D70 billigere. Jeg har alltid brukt Nikon til film, og har derfor et forhold til merket og også et par linser fra et filmkamera som jeg kunne tatt med meg til D70. Når jeg nå ser på spesifikasjonene for Canons nye billigmodell, så blir jeg egentlig litt bekymret for Nikon. Mange av proffmodellene ser ut til å ligge noe etter Canon i oppløsning, ingen kjøper vel D100 lenger, og nå kommer D70 under svært kraftig press. Jeg synes forøvrig det allerede var overpriset i Norge hvis man sammenligner med England og USA.

Om ikke Nikon nå gjør noe med prisen på D70, så er en 350D meget fristende. Linsene jeg har fra før er ikke verdt noe særlig penger...

Endret av HP
Lenke til kommentar
Har dette kameraet bildestabilisator, eller er det noe som eventuelt "legges" i objektivene?

Billedstabilistator får du i objektivene.

Canon har flere "IS" objektiver som alle passer til 350D.

Et utmerket alternativ er Canon EF-S 17-85 f/4.5-5.6 IS USM

(Dette tilsvarer 27-136)

Roger

Endret av rogers
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har dette kameraet bildestabilisator, eller er det noe som eventuelt "legges" i objektivene?

Billedstabilistator får du i objektivene.

Canon har flere "IS" objektiver som alle passer til 350D.

Et utmerket alternativ er Canon EF-S 17-85 f/4.5-5.6 IS USM

(Dette tilsvarer 27-136)

Roger

Konica Minolta Dynax 7D er faktisk en dSLR med innebygd bildestabilisator. Så det finnes. Ganske smart egentlig, hvis man gjerne vil ha bildestabilisator og flere objektiver. Skal du kjøpe 4 objektiver med IS til en Canon-dSLR blir det ganske mye dyrere enn å kjøpe Dynax 7D og 4 objektiver uten IS...

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...