mezz Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har UPC bredbånd hjemme i leiligheten. Kjøpte her forleden en trådløs router slik at jeg kan bruke laptopen min overalt i kåken. Den trådløse routeren av merket 3Com. Gikk inn og programmerte routeren med egen SSID, og slo på WEP, og tok vekk broadcast SSID. Bootet, og kom på nett. Imidlertid ser det ut til at laptopen kobles til en av naboene usikrede nett per default, og ikke mitt eget. Dette fordi jeg ser på wireless monitoren at det "default"-nettverket jeg logger på er koblet på gal kanal (6, og ikke 11 som jeg har programmert min til å gjøre). I tillegg ser jeg at jeg er koblet på nextgentel på netstat, hvilket ikke stemmer overens med upc. Finner mitt eget nett på wireless monitor, men får ikke koblet til. Når jeg går inn på "Vis tilgjengelige trådløse nettverk" finner jeg ikke mitt eget nett. Men dette er sikkert fordi jeg ikke broadcaster SSID. Er litt lei av å snylte på naboen nå, så er det noen som har et forslag til hvordan jeg skal løse dette? Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hvaslags trådløskort har du på laptopen? Er det centrino, eller er det noe annet? Uansett, det enkleste er vel å laste ned programvaren til det kortet du har og få muligheten til å stille inn det meste... Proset til Intel er meget bra, såfremt du har centrino... Men om du vil bruke Windows sin programvare, så kan du gå på nettverksinnstillingene og på egenskapene til trådløskortet... Der har du muligheten til å legge til aksesspunkt/rutere, og fjerne andre... Det burde kunne fikse biffen! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Du kan enable ssid for å koble deg til første gangen. Så disabler du ssid etterpå. Lenke til kommentar
mezz Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Trust: Jeg har en snart 2 år gammel Dell Inspiron 4150 (pentium 4) - og dermed ikke innebygd trådløst nettverkskort. Det jeg bruker er et Spark Lan USB-nettverkskort/stick (802,11g WLAN Compact USB adapter). Har ikke klart å finne noen drivere til denne sticken. Noen av dere som vet hvor jeg kan finne dette? Det har funket greit hjemme hos foreldrene mine - men der var det ingen alternative nettverk. Her kryr det av trådløse nettverk tilgjengelige, og det skaper problemer. Går inn på egenskaper på trådløskortet i nettverkstilkoblinger, men får ikke lagt til mitt nettverk der. Eller, når jeg skriver inn SSID og slår på WEP etc, så blir det et rødt kryss over mitt nettverk, mens den kobler seg til default automatisk. Irriterende. Endret 17. februar 2005 av mezz Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 SSID bør være på.... I mange tilfeller vil SSID broadcast off redusere stabilitet og ytelsen i nettet. Dessuten er det svært misforstått sikkerhet å slå det av, det har så godt som ingen sikkerhetseffekt. SAts heller på Wep/wpa og evt mac-filtre om du er paranoid... Wish Lenke til kommentar
mezz Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Wishyou: det er greit. Jeg har enablet broadcast SSID. Men allikevel klarer jeg ikke å koble meg på mitt nettverk. Bør jeg slå av "La Windows fikse alt"-greiene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå