Kenneth Dammyr Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Nick Drake. Navnet på den husker jeg ikke, men det er nummer 6 på albumet "Blue moon", "dark moon" eller noe sånt. Han er død btw. Selvmord etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Durabont Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Likte uttrykket ditt veldig godt. Skjønner med en gang at du har noe å formidle, og ikke minst evnen til å gjøre det. Men, det er noenting å utsette på filmen din: Bildene hang liksom ikke til teksten. Synes godt du kunne ha brukt andre motiver enn fyren med brødskivene og hun som strøk klær. Hadde teksten handlet om ensomhet eller hvordan det er å leve med psykiske lidelser hadde det fungert, men ikke her synes jeg. Hva med bilder som bedre illustrerer hvordan vi haster fram i hverdagen uten å reflektere hva vi egentlig driver med? Uttrykksløse ansikter bak vinduet på et fullstappet buss, mennesker som haster forbi på vei til jobb, TV-kanaler som skiftes i stor fart...osv tror det hadde vært med på å bygge opp teksten din bedre. Slik den er nå blir det litt for mye konflikt mellom det du SIER, og det vi SER. I begynnelsen bruker du håndholdt kamera, og det er greit nok det hvis det bare er gjennomført hele veien. Men du er ikke helt sikker, og plutselig kommer det noen "kjørescener" (mot hun som strøk klær) som bryter med premissene du allerede har lagt. Likte veldig godt musikkvalget ditt. Den passet utrolig godt til stemmen din, og anslaget med speilbildet i vannet var simpelt hen helt utsøkt. Praktfullt. Typisk eksempel på et bilde som bygger opp teksten din, i stedetfor for å trekke oppmerksomheten bort. Praktfullt. Jeg vil se mer av det du lager etter hvert. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg likte filmen veldig godt. Likte bilder, tekst og musikk. Passe surrealistisk etter min smak. Veldig fin stemning som blir forsterket ettersom filmen går sin gang. Synes også valget av musikk her er særdeles bra. Nick Drake var jo en til de grader deppa og melankolsk mann som tok sitt eget liv etter å ha gitt ut tre LP-plater.... Kan anbefale plate nr. 2 "Pink Moon" som er 100% akustisk. F828 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 "Pink Moon" var navnet ja! Takk for detaljert kritikk. Til Durabont: De bildene du foreslår er jo fryktelig klisjè da. Det var noe av det vi ville ungå. Hvis dere ser etter ser dere at det er hånholdt kamera kun på jenta. Mulig det er litt på mannen, men ikke så "viltert". Dette er for å skille ut jenta, som er et slags uvitent offer. Det vi kanskje kan se er at avstanden mellom bildene og teksten blir _for_ stor. Og at det kanskje drar fokus litt vekk. Så vil jeg kanskje si at teksten kanskje handler litt om ensomhet. I den form at vi er ensomme i denne store verden. Med alle oppgavene og målene som blir dratt over hodet på oss. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hm, ble positivt overraska når jeg så filmen etter å ha lest kommentarene her. syntes det var ganske bra jeg, spesiellt den lille jenta. men det sluttpoenget var jo møkk da.. norge er jo det landet i verden med mest fritid. føler ikke at man kan klage akkurat.. og man har jo halve dagen igjen etter man har vært på jobb, kan man ikke gjøre det man vil da? tror ensomheten er større for de som sitter uten jobb, de som ikke har noen plass og gå til og noe å gjøre. eller den økonomiske friheten til å gjøre det de vil.. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Veldig bra film, jeg synes dog at noen av klippende ikke var _så_ passende... Musikken syntes jeg passet veldig bra både til teksten og stemmen. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Imponerende! Hmm... fikk noe å tenke over der... Word. Men Gudene vet at jeg ble gal av den musikken til slutt. Lenke til kommentar
Vrengthøne Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 vellaga film det her! musikk passet veldig godt i dette tilfellet. fortellerstemmmen var også veldig behagelig. en litt dyp film der en skjønner at du har et budskap du vil formidle. bra saker! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Får 4 4-error på filmen her nå. Endret 28. mai 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har fjernet filmen fra serveren min nå. Kan ikke ligge der for evig Lenke til kommentar
grandiosa Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei hei. Jeg kan hjelpe deg med å legg ut filmen din på nett. For mer info se:http://www.hybeltv.com/hjelp.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå