Gå til innhold

Hvordan takler dere kjærlighetssorg?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg befinner meg i en situasjon hvor jeg trenger noen skikkelige kjerrigråd for å dempe hjerteknus. Hva som helst, så lenge det ikke innebærer å drikke seg drita og gå på sjekkern. Kald dusj i to strake døgn, te med papp oppi, hva som helst.

 

Og for all del ikke si: "Ta tiden i bruk"

 

Jeg har ikke tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Du er i hvert fall over den første kneika, du har innsett at det faktisk går an å takle det, og at det faktisk VIL gå over. Det beste tipset jeg har er å aktivisere deg selv, ikke sitt og stur foran PC'en, vær med venner eller familie.

Sitte å sture foran maskinen er det jeg kan best. Dessuten er jeg avhengig av eks-en. Jeg har vært med henne hver dag siden vi gjorde det slutt, men hun sier tydelig i fra når jeg prøver å kysse henne. Jeg vet at i helgen smeller det; jeg skal bort og hun skal på vors med en jente som hater meg og vil bruke eks-en på å hevne seg. Eks-en har selv sagt at i helgen kommer hun til å gjøre noe. Heftige saker å høre for en fyr som vet han ødela alt han har brukt tid på de 2.5 siste årene. Gjør det ikke stort bedre at jeg går i klassen hennes heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kan høres hardt ut, men: Lær deg å gi faen. :yes:

Jeg er absolutt ikke en slik person. Hater meg for det, men den funksjonen har jeg så absolutt ikke. Sååå irriterende.

 

Hvordan lærer jeg det...?

Lenke til kommentar

Jepp, høres skikkelig kjipt ut!! Tror HalTan har et godt poeng der. Det fungerer i alle fall om man klarer å gi faen. ..

 

Du får si: "Synd, trist, leit" på en sarkastisk måte til deg selv, heve litt på skuldrene og finne noe annet å gjøre... det er skummelt å sitte å tenke for mye etter noe slikt!! Kan ende opp med å bli skikkelig deprimert. Gjør deg selv den tjenesten å tving deg selv til å gjøre noe! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
På lang sikt må man lære seg å bli mer egoistisk. Det går ikke an å være så avhengig av noen, det vil aldri ende godt.

 

"Hvorfor lar jeg denne personen styre livet mitt?"

Jeg er veldig egoistisk, men det er ikke jeg som lar noen styre meg. De bare gjør det. Eller ... hun. :love:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan din situasjon er, men jeg kan fortelle fra min tidligere erfaring.

 

Sist januar ble jeg og X sammen. Vi var veldig forelsket og det blomstret virkelig mellom oss. Etterhvert som tiden gikk, beviste vi for hverandre bare mer og mer at vi er ett.

 

Mens tiden gikk, satt jeg en kveld på MSN og gjorde jeg noe jeg aldri skulle gjort (vil helst ikke gå inn på detaljer). Hun fikk vite om det fra en "venn" i begynelsen av sommerferien. Jeg kom hjem fra en liten uke i Mandal og hun var temmelig forbannet. Hun fortalte meg at alle hennes følelser ble satt tilbake og at hun trengte tid, mye tid. Jeg hadde mistet mye av hennes respekt og tillitt.

 

Dagene etter var jeg helt knust og sint på meg selv. Jeg satte endel spørsmål med meg selv: Hvorfor gjorde jeg dette? Hva tenker du med? Jeg kom altid tilbake til å si til meg selv "din jævla idiot!!! Hvis jeg hadde fått ett ønske nå, kun ett, ville jeg skrudd tilbake tiden!"

 

Jeg lot følelsene inni meg velte ut. Jeg gråt, jeg tenkte masse på hva jeg hadde gjort og hva som hadde skjedd. Det hun sa med at hennes følelser hadde blitt satt tilbake, gikk om og om igjen i hodet mitt.

 

Tilslutt tok jeg opp telefonen og ringte henne. Vi pratet en lang stund. Jeg fortalte nøyaktig hvordan jeg hadde det inni meg og at jeg var så inderlig lei for det. Jeg spurte henne om det var noe jeg kunne gjøre, men lite kunne jeg. Jeg vet du ikke vil høre det, men tiden vil helbrede slike sår.

 

Selv om dette skjedde, endret det verken meg eller henne som person. Vi var fortsatt akkurat like, vi hadde fortsatt fine og åpne samtaler. Vi lo mye og byggde opp et sterkt grunnlag. Tiden gikk treigt, men etter hver dag som gikk, kunne jeg føle at jeg fikk en liten teskje mer av respekt og tillitt oppi glasset. Men glasset var enda ikke fullt.

 

Nå har tiden gått, mange måneder er forbi. Etter all denne tiden, har jeg fått all den respekten og tillitten tilbake. Alt er som før og mye bedre. Det tok lang tid, men alt er så verdt det.

 

Det jeg sitter igjen med etter dette, er at jeg aldri skal gjøre det som jeg gjorde igjen. Det satt merker for livet i meg og jeg vet at jeg har blitt en bedre person pga. det.

 

Det vi begge sitter igjen med er et solid og godt grunnlag med fullt av respekt og tillitt, og vi har hverandre.

 

Det jeg prøver å si nå, er at du bør bare få ut alle følelsene dine NÅ med en gang. Ikke hold de inne. De vil bare spise deg opp innvendig. Det nytter ikke å ignorere dem hvis de er sterke. Du må få det ut, bli ferdig med det.

 

Snakk med henne og la henne få vite om hvordan du har det. Vær ærlig og ikke spar på noe. Spør henne om hvordan hun føler også. Prøv å forstå henne så godt du kan.

 

Vil du ha henne tilbake, burde du absolutt ikke ignorere det som har skjedd.

 

Snakker dere ut om alt, vil det kanskje være lettere å være sammen i ettertid. Dere vil ikke ha noen såre punkter.

Lenke til kommentar
Heftige saker å høre for en fyr som vet han ødela alt han har brukt tid på de 2.5 siste årene. Gjør det ikke stort bedre at jeg går i klassen hennes heller.

Look on the bright side. (Om det kan kallast ei lys side)

 

Forholdet mitt som har vart i ca 5 år holder på å gå til helvete..... :(

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Heftige saker å høre for en fyr som vet han ødela alt han har brukt tid på de 2.5 siste årene. Gjør det ikke stort bedre at jeg går i klassen hennes heller.

Look on the bright side. (Om det kan kalles ei lys side)

 

Forholdet mitt som har vart i ca 5 år holder på å gå til helvete..... :(

Au.

Lenke til kommentar

Mitt beste råd må være å få henne på avstand. Forstår at det kan være vanskelig når dere går i samme klasse, men prøv å unngå å tilbringe mye tid med henne ellers. Vær med gode, morsomme venner som får deg til å tenke på andre ting, gjør ting du ikke har hatt anledning til å gjøre mens forholdet varte.

 

Det du IKKE bør gjøre er å prøve å skaffe deg en ny dame for å komme over den forrige. Dette er som regel en kortvarig og en lite effektiv metode for å komme over din tidligere partner.

 

Et brudd etter et langvarig forhold gjør alltid vondt, uansett alder. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men siden du nevner skole regner jeg med at du fremdeles er i ung alder. Du har det nok veldig vondt nå, men du vil finne kjærlighet igjen. Og som regel kommer den (på sitt beste) når du minst venter det.

 

Når det gjelder Gef sitt innlegg så er jeg enig i at det ikke nytter å stenge følelsene inne, men vær forberedt på at dette kan gjøre vondt verre. Dette er en individuell sak, ingen takler slikt på samme måte. Det som fungerer for noen fungerer ikke for andre. Kjenn på deg selv om du er klar for å blottlegge deg for henne, er du i tvil ville jeg snakket med noen andre om følelsene dine først, spesielt fordi det er snakk om vaklende tillit.

 

Føler med deg, men ting vil bli bedre etter hvert.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Bare en ting å si her, muttern er din beste venn ;) Neida.

 

Trist å høre det her. Mitt råd, om det måtte passe deg, er å tilbring tid med venner, prøv å få litt oversikt, og se om det kanskje ikke er noen lyse sider oppi alt dette vonde.

 

Det du også kan prøve er som nevnt ovenfor. Ta opp problemet, kanskje det finnes en løsning?

 

Jeg vet veldig godt hvordan det er med hatefulle "eks-venninner" som skal bruke eks-en på å hevne seg på deg/meg. Er noe drit uten like, men tenk på hvor stusselige disse menneskene må være da? Som må få hjelp til å såre noen, og må gjøre dette når folk er på litt mest sårbare. Slike mennesker syns iallefall jeg synd på.

 

Nei, se om det ikke finnes en løsning, og snakk med vedkommende om det. Og husk alltid at det er to sider av en sak, selv om det ikke alltid virker sånn ;). Prøv også å bruk tid med venner, så du ikke sitter og bruker all tid på vonde tanker. Vonde tanker alene, løser sjeldent problemer.

 

Lykke til, ingen fortjener kjærlighetssorg!

Lenke til kommentar

var for ikke så lenge siden inne i en lignende situasjon (er vel ikke helt ferdig med denne ennå...), men jeg vil føye meg til mye av det som er sagt tidligere. da exen til trådstarter har sagt tydelig ifra hvor landet ligger virker det ikke som det er så mye mer å hente. du har da et spørsmål som du må/bør/skal besvare: vil du være venner med henne i ettertid/ha kontakt med henne i ettertid?

 

hvis svaret på dette er nei anbefaler jeg deg å gjøre som HalTan anbefaler; gi faen i hele dama. du er ikke tjent med å opprettholde kontakt med henne for "rask leging" av innvortes plager. dette kan høres brutalt ut, men det er det beste for deg selv på sikt.

 

hvis du vil ha kontakt med henne i ettertid vil tiden det tar å komme over henne være mye lenger. her er det spesielt viktig å snakke med noen (mamma'n din/kompis/veninne eller lignende) om hva som rører seg inni deg...

 

uansett hva du velger så er det viktig at du tenker litt over hva du har lært/funnet ut av iløpet av det forholdet. på denne måten kan en unngå å gjøre lignende feil i fremtiden samt bringe med seg positive erfaringer videre...

 

edit: er vel egentlig ikke så lenge siden det ble slutt med exen (midten av september) og jeg har fremdeles problemer med å la andre jenter jeg har blitt kjent med "slippe innpå" meg...... dette er nok dessverre en ting som kan ta litt tid..

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...