Gå til innhold

Oppgradering til amd64

Anbefalte innlegg

Hei!

Synes at det er på tide med å oppgradere min pc. Det jeg har nå er amd xp 2400+, Asus A7N8 hovedkort, 512 mb twinMos ddr 333 ram og en radeon 9800 pro skjermkort.

Har tenkt på å kjøpe dette. Men er litt usikker. Kanskje det er lurest å kjøpe en hovedkort som støtter pci Express og en billig pci-E skermkort(max 1300)? Eller beholde radeon 9800 pro kortet og heller kjøpe eksra RAM? Og i så fall hvilken RAM? Jeg tenkte på denne. Men som sagt så er jeg usikker på hva jeg skal ha. Så det er bare å komme med komentarer eller andre forslag!

Mvh Alexander

Edit: trenger vel en ny psu og ;) Max 700 kr. Hva synes dere om denne?

Endret av a_f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen vits og oppgradere skjermkortet ditt visst du bare skal bruke 1300,- da vil du fatisk ende opp med et dårligere skjermkort en du allerede har.

en 512mb brikke til eller to vil nok gjøre susen ja, man får aldri nok ram.

ellers ser det greit ut.

siden jeg var så snill og svare så kan du jo sende meg det gamle hovedkortet og cpu'n som takk.. :whistle:

jeg skal tilogmed dekke porto'n! :p

Lenke til kommentar
siden jeg var så snill og svare så kan du jo sende meg det gamle hovedkortet og cpu'n som takk..  :whistle:

jeg skal tilogmed dekke porto'n!  :p

Takk for svaret! Skal dessverre selge det til en venn ;) men hvis du vil, kan du få en p1 cpu :thumbup:

grunnen til at jeg vurderte å kjøpe en billig pci-express kort var at i så tilfelle, så kunne jeg oppgradere skjermkortet om et par måneder. Det ville vært billigere enn å kjøpe et nytt hovedkort og en nytt skjermkort samtidig.

Lenke til kommentar

Har bestilt cpu'en og ram. Venter litt med hovedkortet sidem jae er ikke helt sikker på om jeg vil ha en agp- eller en pci-express kort... Hvilken skjermkort (pci-express) yter på samme nivå som en radeon 9800pro?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen :)

Har fått nu en ny psu og ram. Samtidig fikk jeg litt extra cash å bruke på oppgradering. Det ser slik. Mangler hovedkortet. Er ikke sikker på hva jeg skal ha... Vet bare at jeg ikke få bruk for SLI. Er nforrce 4 mye bedre enn VIA K8T890? En liten ting til som jeg lurer på ang skjermkort. Hva som er bedre ATI X700 PRO eller ATI X800? :hmm:

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Hei.

Vil bare fortelle at jeg har det ASUS-kortet du linket til i første innlegg. Det er klokkestabilt og jobber godt med minnet mitt (Corsair XL-brikkene).

Med det samme jeg er her, informerer jeg også om at AMD foretrekker stramme timings, som f.eks. 2-2-2-5 som blant annet Corsair XL-brikkene har.

Ellers hadde jeg samme dilemmaet som du har med PCI-e og AGP. Etter litt forskning på dette, viste det seg at dagens PCI-e kort ikke er noe særlig raskere enn AGP. Kjøper du et meget bra AGP-kort nå, trenger du nok ikke bytte ut dette før du oppgraderer alle delene ved neste prosessorgenerasjon.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Hvis det går an å kjøpe kun 1 av de RAM-brikkene så får du 1000 kroner ekstra å kjøpe skjermkort for. Så kan du heller kjøpe til en identisk RAM-brikke senere.

Å kjøpe et dårligere skjermkort enn hva du egentlig ønsker, er bortkastede penger. Støtter forøvrig forslaget om 6800GT.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Først vil jeg takke for alle svarene! :thumbup:

Selvfølgelig har man lyst på det beste, men det er ikke alltid man har råd til det. Og det er ikke alltid man har bruk for det heller. Jeg spiller en god del mindre nå enn det jeg gjorde før. Begynner vel å bli gammel :cry: Har bestemt meg for en slik en. Så nå er det kun hovedkortet igjen. NForce 4 eller VIA K8T890? Og helst fra mpx....

Lenke til kommentar

Har kjøpt asus a8n sli deluxe. Er det noen som vet om det går an å kople usb og firewire kontaktene som er plassert på siden av TT Shark kabinettet rett til hovedkortet, eller må man endre på kontaktene først? Det er nemlig samme type kontakt som det er på briketter som fulgte med kortet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...