Gå til innhold

UPS

Anbefalte innlegg

Hei

Det er ønskelig at datamaskinen holdes i gang selv om strømmen går. Vil da en UPS hjelpe meg??

Det er en liten pc det er snakk om. skal kun drive og oppdatere et webkamera.

Fint om jeg fikk anbefaling på slikt utstyr. Det må kunne drive pc i min. 4 timer uten strømtilførsel fra strømnett.

Mvh.

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er nok en UPS tingen ja (UPS = Uniterrupted Power Supply)

4 timer høres derimot ut til å være et litt drøyt krav.. men her er jeg ikke oppdatert, det er 5 - 6 år siden jeg hadde med en UPS å gjøre sist, så ting har sikkert forandret seg siden den gang :smile:

Lenke til kommentar

Kan bare om UPS i teorien, men som sagt, så høres 4 timer ut som alt for mye.

Vanligvis er det ifra noen minutter slik at datamaskinen kan taes ned automatisk eller opptil en time slik at den kan manuelt taes ned hvis strømmen ikke kommer tilbake.

4 timer vil bli en dyr UPS bare for å holde et webkamera i gang :wink:

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg treng slikt utstyr er at jeg skal montere et webkamera høøøøøyt til fjells der veien er vinterstengt. webkamera skal vise bilder fra ei turisthytte.

Denne vinteren har strømleverandøren koblet ned strømmen i hytt og pine...

Greit nok, men det gir meg problemer siden veien er vinterstengt deler av året.

Geir

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 23:22, Tyin skrev:

Grunnen til at jeg treng slikt utstyr er at jeg skal montere et webkamera høøøøøyt til fjells der veien er vinterstengt. webkamera skal vise bilder fra ei turisthytte.

Denne vinteren har strømleverandøren koblet ned strømmen i hytt og pine...

Greit nok, men det gir meg problemer siden veien er vinterstengt deler av året.

Geir

men etterhvert vil jo bateriet bli tomt......og da må du ut i snøen uansett.....

Lenke til kommentar

UPS: /u-pe-ess/ Uninterruptible Power Supply. En enhet som kobles mellom en datamaskin/nettverkstjener eller annet elektronisk utstyr, og som sikrer kontinuerlig strømforsyning -- f.eks. i tilfelle strømbrudd. En UPS inneholder ett eller flere batterier. Ved strømbrudd tar automatisk batteriene over og starter å levere strøm til det tilkoblede utstyret, slik at det er tid til å evt. lagre data og foreta en kontrollert nedstengning av utstyret.

Ergo bare noen sekunder/minutter med strøm.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 23:28, Tyin skrev:

Ser vanskelig ut dette ja...

Andre forslag???

Dieselaggregat :grin:

Nei, seriøst 4 timer på en UPS funker nok dårlig, det er ikke det UPS er lagd for. "Alle" som har seriøse krav til oppetid har et dieselaggregat som overtar hvis strømmen ikke er tilbake når UPS(ene) begynner å gå tomme for strøm.

Lenke til kommentar

hehe...

Du kan få ups som varer i 4 timer. Det er bare snakk om kor mye penger du vil ut med.

Det eg har stående på pcen min nå holder pc og lcdskjermen oppe i 20min. Dette er ein av dei "dårligeste" av server ups'ene til APC

Prislappen på dette trur eg ligger rundt 2-3tusen.

Men skal du ha eit av dei store, så snakker me om 20-30tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...