Tyin Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hei Det er ønskelig at datamaskinen holdes i gang selv om strømmen går. Vil da en UPS hjelpe meg?? Det er en liten pc det er snakk om. skal kun drive og oppdatere et webkamera. Fint om jeg fikk anbefaling på slikt utstyr. Det må kunne drive pc i min. 4 timer uten strømtilførsel fra strømnett. Mvh. Geir Lenke til kommentar
chma Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 hvor stor og dyr kommer ann på antall watt du tilsammen trenger Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Da er nok en UPS tingen ja (UPS = Uniterrupted Power Supply) 4 timer høres derimot ut til å være et litt drøyt krav.. men her er jeg ikke oppdatert, det er 5 - 6 år siden jeg hadde med en UPS å gjøre sist, så ting har sikkert forandret seg siden den gang :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Kan bare om UPS i teorien, men som sagt, så høres 4 timer ut som alt for mye. Vanligvis er det ifra noen minutter slik at datamaskinen kan taes ned automatisk eller opptil en time slik at den kan manuelt taes ned hvis strømmen ikke kommer tilbake. 4 timer vil bli en dyr UPS bare for å holde et webkamera i gang :wink: Lenke til kommentar
Tyin Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Om en sier micro atx kab. med 180-200w strømforsyning. Kanskje de "gamle" pentium maskinene bruker mindre strøm? Lenke til kommentar
Tyin Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Grunnen til at jeg treng slikt utstyr er at jeg skal montere et webkamera høøøøøyt til fjells der veien er vinterstengt. webkamera skal vise bilder fra ei turisthytte. Denne vinteren har strømleverandøren koblet ned strømmen i hytt og pine... Greit nok, men det gir meg problemer siden veien er vinterstengt deler av året. Geir Lenke til kommentar
chma Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 23:22, Tyin skrev:Grunnen til at jeg treng slikt utstyr er at jeg skal montere et webkamera høøøøøyt til fjells der veien er vinterstengt. webkamera skal vise bilder fra ei turisthytte. Denne vinteren har strømleverandøren koblet ned strømmen i hytt og pine...Greit nok, men det gir meg problemer siden veien er vinterstengt deler av året.Geir men etterhvert vil jo bateriet bli tomt......og da må du ut i snøen uansett..... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 UPS: /u-pe-ess/ Uninterruptible Power Supply. En enhet som kobles mellom en datamaskin/nettverkstjener eller annet elektronisk utstyr, og som sikrer kontinuerlig strømforsyning -- f.eks. i tilfelle strømbrudd. En UPS inneholder ett eller flere batterier. Ved strømbrudd tar automatisk batteriene over og starter å levere strøm til det tilkoblede utstyret, slik at det er tid til å evt. lagre data og foreta en kontrollert nedstengning av utstyret. Ergo bare noen sekunder/minutter med strøm. Lenke til kommentar
Tyin Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Ser vanskelig ut dette ja... Andre forslag??? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 23:28, Tyin skrev:Ser vanskelig ut dette ja...Andre forslag??? Dieselaggregat Nei, seriøst 4 timer på en UPS funker nok dårlig, det er ikke det UPS er lagd for. "Alle" som har seriøse krav til oppetid har et dieselaggregat som overtar hvis strømmen ikke er tilbake når UPS(ene) begynner å gå tomme for strøm. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Vel.....en eller anna løsning med bilbatteri? :smile: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Det finnes jo PC'er med lavt strømforbruk. Sjekk f.eks http://www.hardware.no/anbefalinger/helmas...nist/index.html, eller http://www.elektronix.no/ Med Win98 kan du ha HD'en i Power Save mode (funker ikke med XP hos meg). Det finnes nok meteoder for å få en PC til å gå på batteri i 4 timer, men det spørs jo hva det koster. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 hehe... Du kan få ups som varer i 4 timer. Det er bare snakk om kor mye penger du vil ut med. Det eg har stående på pcen min nå holder pc og lcdskjermen oppe i 20min. Dette er ein av dei "dårligeste" av server ups'ene til APC Prislappen på dette trur eg ligger rundt 2-3tusen. Men skal du ha eit av dei store, så snakker me om 20-30tusen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå