HondaNSR Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Hei. Skal bytte ut min stasjonære pc mot en bærbar pc. Ønsker AMD men Intel er og faktuelt om noen kan love meg at de er like bra som AMD sine. AMD er jo billigere og. Har sett på to stykker: denne og denne Den ene har mobile prosessor og den andre DTR (Desktop Replacement) Hvilken av prosessorene er best med tanke på støy og ytelse? Den med DTR har og bra skjermkort, men den andre, hva holder det skjermkortet til? Fujitsu Siemens er meget billig for å ha slik en innmat, er kabinettet av dårlig kvalitet da eller? Hvilken Intel prosessor tilsvarer samme ytelse som en av desse? Endret 16. februar 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 En mobile prosessor er vensentlig kjøligere. En DTR prosessor utvikler mye varme og vil antaglig føre til at maskinen bråker mer og bruker mer strøm. Grafikkkortet i den førstnevnte er kanskje fin til kabal og eldre spill som Red Alert 2, men 3D spill vil den nok ikke spille overhode. Vil tro at en Intel Pentium-M vil ligge bedre an i denne klassen. Det er absolutt ingen dårlige prosessorer. Ta en titt på zepto.no f.eks for maskiner. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Vil gjerne ha en maskin med AMD 64 3000+ og bedre, eller Intel med samme ytelse fra prosessor og skjermkort som holder til CS 1.6 Hvilken Intel prosessor er det da eg trenger? Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Har nå sett litt på denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Det er på elkjøp, ja dyrt men får rabatt der gjennom firmaet til pappa. Er denen noe så satse på? Vil den komme til å gjer meg fornøygd i forhold til min nåverende stasjoner? (XP2800+, 9600PRO, 512ram) Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 se litt på utvalget til dell, de har mye bra, inspiron pc'ene begynner å bli krafitge, 6800 grafikk Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Vil gjerne ha en maskin med AMD 64 3000+ og bedre. må bare poengetere at nevnte PC fra fujitsu siemens til ca 9k ikke er 64-bit cpu. Det er en athlon-m cpu. det er feil spesifisert i prisguiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå