FilipW Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Har nettopp kjøpt meg et gainward 6600gt. Er innstillt på 540\1050, er keen på å overklokke mer men jeg finner ingen måte å overvåke temperaturen på kortet....... Noen som vet en smart måte?? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 En veldig grov (grei) måte er å klokke til man begynner å få artifacts (eks. prikker\firkanter på skjermen). Når man får det, kan man godt klokke ned ca. 10MHz, for å ha litt margin. Det sier ikke noe om temperatur, men det som er interresant er jo hvor langt du kan klokke Lenke til kommentar
FilipW Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 k, men er det noen som vet hvordan man kan overvåke temperaturen på kortet?? Hadde vært kjekt å vite Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hadde brukt et CPU termometer var jeg deg. Ta vekk kjøleren. Legg temp. føleren ca. midt på kjernen. Tilfør termisk pasta og sett på kjøleren Denne eller f.eks denne Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du fikk sikkert med Expertool, der hvor man kan overklokke det(i performance) så står det "fan speed control". Trykk på den så står det noen temperaturer(vet ikke hvor det er, men antar at det er inne i skjermkortet:P) Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Hadde brukt et CPU termometer var jeg deg. Ta vekk kjøleren. Legg temp. føleren ca. midt på kjernen. Tilfør termisk pasta og sett på kjølerenDenne eller f.eks denne For all del ikke legg temp. føleren mellom kjernen og kjøleren! Da forhindrer du kontakt med kjernen og du risikerer svidd kort. Men du kan ligge føleren mellom kjøleren og den grønne firkan rundt kjernen, men ikke på det svarte. Lenke til kommentar
loqron Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Last ned speedfan Veldig bra program... Endret 29. mars 2005 av loqron Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Last ned speedfan Veldig bra program... Får skjelden opp GPU i det programmet... Lenke til kommentar
loqron Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Last ned speedfan Veldig bra program... Får skjelden opp GPU i det programmet... Skal vi vedde ??? Får opp gpu eg... Og eg har smartdocter og så det stemmer Kan ta bilde av det viss du ikje trur meg Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Du finner tempen hvis du går på egenskaper på skrivebordet, instillinger, Avansert, GeForce, Temperaturinstillinger. Endret 10. april 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå