Gå til innhold

Rep. og Modding av SE P900

CaZpeR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt uklart bilde men.... den var rå :cool:

Har kun et web-cam. Derfor så uklare bilder :p De første bildene ble tatt med en K700i, men den er solgt nå. Skal se om jeg ikke får lånt 4MP cammet til fattern så skal vi få ut noen finere bilder etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Vil bare si at LCD skjermen ble tollbehandlet og lagt til en moms på kr. 182,-. Dvs. at det kom på 254,- ekstra med tollbehandlingen (Regnet egentlig med dette i tanke på at det var elektronikk).

Alt man kjøper fra utlandet som koster mer enn 200kr blir tollbehandlet. Det blir altså lagt på 25% moms + gebyr.

Lenke til kommentar
Vil bare si at LCD skjermen ble tollbehandlet og lagt til en moms på kr. 182,-. Dvs. at det kom på 254,- ekstra med tollbehandlingen (Regnet egentlig med dette i tanke på at det var elektronikk).

Alt man kjøper fra utlandet som koster mer enn 200kr blir tollbehandlet. Det blir altså lagt på 25% moms + gebyr.

Ikke helt. Spørs på hvordan vare det er. Har bestilt et 300,- deksel som ikke ble tollet. 2000,- i sko som ikke ble tollbehandlet. Men gjelder elektronikk, DVD, CD og spill o.l. så ligger den på 200,-.

Men fortsatt ikke så mye i tolling for den skjermen. Kunne vært mye værre.

Lenke til kommentar

Vil bare nevne en viktig beskjed jeg fikk fra Excelldirect da jeg bestilte skjermen.

De anbefaler at man jorder seg når man skal bytte skjermen da statisk elektrisitet kværker touch-funksjonen. Touch-funksjonen er et lite plastlager over skjermen og derfor veldig farlig for å bli utsatt for dette

Lenke til kommentar

Hvordan jorder jeg meg selv? Har hørt at du fester en dings rundt hånden, og den andre enden rundt metallkanten på datamaskinen, men hvordan gjøres det på telefonen? ;)

Pleier heldigvis ikke å skru på touchscreen mobiler da. Men en gang må bli den første ;)

Edit: Kom på noe. Om jeg må (helst) jorde meg selv når jeg skrur på touchscreenen, hva skjer om jeg bruker fingrene til å trykke istedenfor pennen? Kan skjermen gå i stykker? ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Hvordan jorder jeg meg selv? Har hørt at du fester en dings rundt hånden, og den andre enden rundt metallkanten på datamaskinen, men hvordan gjøres det på telefonen? ;)

Pleier heldigvis ikke å skru på touchscreen mobiler da. Men en gang må bli den første ;)

Edit: Kom på noe. Om jeg må (helst) jorde meg selv når jeg skrur på touchscreenen, hva skjer om jeg bruker fingrene til å trykke istedenfor pennen? Kan skjermen gå i stykker? ;)

Er ikke det at man må skru på skjermen jeg tror det er at man skal unngå statisk elektrisitet på den lille flatkabelen som sitter mellom touch funksjonen og skjermen (er et lite plastlager over skjermen som er touch funksjonen). Eneste var at jeg fikk beskjed om dette.

Man må ikke jorde seg med en slik kabel som du forklarer, den virker vel for det meste på pc og større ting. Selv har jeg en gummi matte jeg står på som gjør at jeg jorder meg (Fattern jobber med datautstyr og fikk det gjennom jobben, det var en slik jeg brukte. Men jeg tror det skal gå greit ved å bare ta på en metallplate eller noe så tror jeg det skal gå greit. Er ikke så ofte datadeler blir ødelagt pga. dette og derfor tror jeg det ikke skal så lite til i denne sammenhengen heller.

Edit:

Bah :ermm:

Da klarte kjæresten å ødelegge flippen... (røk kabelen mellom hovedkortet og knappene).

Noen som vet hvor jeg kan skaffe ny? :innocent:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Her ser vi et resultat av god jobbing ja, IMPONERENDE. P900S det kimer i mine ører :p Folkens, se og lær det er alt jeg sier, men hvis du hadde laget tråden som en guide med alle bilder og en komplett bruksanvisnig til og gjøre ens P900 slik så ville jeg og sikker mange andre blitt evig glade, og KANSKJE den hadde blitt belønnet ;)

Hva med og få ut et bilde av telefonen etter du har laget P900S en plass? ;)

Keep up the good work boy.

Vennlig Hilsen

OMY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...