Gå til innhold

Rep. og Modding av SE P900

CaZpeR

Anbefalte innlegg

JEG TROR OGSÅ AT FOLK SKJØNNER DET OM DU UNNGÅR Å SKRIKE!!!

;)

Bruk heller fks. fet skrift ( [ /B])

Som bruker så jeg at de fleste forstår at vi ikke er allvitende personer som man kan skylde på. Alt vi sier her på forumet er da egentlig veiledende; man har selv valget om man ønsker å følge råd osv. men man står da også selv ansvarlig for dette.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JEG TROR OGSÅ AT FOLK SKJØNNER DET OM DU UNNGÅR Å SKRIKE!!!

;)

Bruk heller fks. fet skrift ( [ /B])

Som bruker så jeg at de fleste forstår at vi ikke er allvitende personer som man kan skylde på. Alt vi sier her på forumet er da egentlig veiledende; man har selv valget om man ønsker å følge råd osv. men man står da også selv ansvarlig for dette.

Litt enig med den skrikinga så fiksa det ;)

Men er alltid noen brødhuer der ute som skylder på alle andre ;) Sier ikke at det er alle eller mange, men noen få ;) Vil bare fraskrive meg alt ansvar. Slik at ingen kan kjefte på meg om det skjer noe ;)

Lenke til kommentar

Da var begge pakkene ankommet. Henter de på posten etter kl. 15.00. Vil bare si at LCD skjermen ble tollbehandlet og lagt til en moms på kr. 182,-. Dvs. at det kom på 254,- ekstra med tollbehandlingen (Regnet egentlig med dette i tanke på at det var elektronikk). Mens dekselet ligger der som rekomandert sending :D Er faktisk et bilde av pakka mi :p hehe....

Lenke til kommentar
Er det bilde du la ut av en demontert P900 din mobil? Er alle de delene med? I såfall, hva er den blå avlange dingsen? ;)

Var min telefon jeg la ut bilder av ja. Den blå lego liknende dingsen til venstre er faktisk antenna. Må være den billigste delen på denne telefonen:P

Lenke til kommentar

hmm... den ser ut som lego iallefall... Da var den satt sammen vettu. Men har ikke en liten skrutrekker så jeg får ikke satt den skikkelig sammen, men den virker da :D og det er vel en av de viktigste tingene. Den ser jaggu bra ut, men føles ut som en 10-kroners leketelefon til barn :p hehe. Den veier også mye mindre :p

Lenke til kommentar
Bilder! Venter i spenning ;)

Driver med den siste finpussen. Flippen funker såvidt, minnekortet vil ikke inn i telefonen. Stylusen er et herk å få inn og ut. Driver å ser hva jeg kan få gjort. Skal se om jeg ikke får ut et bilde snart. Gi meg et par min.

Lenke til kommentar

Det ble sinsykt rå med sort deksel! Det passet skikkelig til den blanke ringen rundt kamera. Har nesten lyst til å degradere til P900 fra P910i bare for å få det dekselet.

Men en annen ting. Å demontere og montere P900 på en skala fra en til ti har jeg nå skjønt at den ikke ligger på 2 lenger. Hva ligger den på nå? Har du fått minnrkort å det der til å virke? ;)

Lenke til kommentar
Det ble sinsykt rå med sort deksel! Det passet skikkelig til den blanke ringen rundt kamera. Har nesten lyst til å degradere til P900 fra P910i bare for å få det dekselet.

Men en annen ting. Å demontere og montere P900 på en skala fra en til ti har jeg nå skjønt at den ikke ligger på 2 lenger. Hva ligger den på nå? Har du fått minnrkort å det der til å virke? ;)

Syns det ble bra selv.

Eneste jeg ikke likte var at den føles mer "jalla" ut og at den sorte flippen må moddes litt mer på (er for dårlig kontakt mellom sensoren som sjekker at flippen er igjen og flippen).

Har enda ikke fått til minnekortet, men dette pga. jeg har et minnekort som jeg ikke er sikker på virker :p Men sliter med å få den inn å ut. Tror det vil hjelpe å kanskje spikke litt eller å bare ta den inn ut x antall ganger.

Stylusen sliter jeg litt med å få ut når den sitter der (den sitter litt for hardt). Men har lagt merke til at den allerede er blitt lettere å ta ut og inn ved å gjøre dette x antall ganger. Er nesten bedre at den sitter for godt enn at den hadde ikke sitti i det hele tatt.

Så var det skjermen. Skjermen er mye klarere enn den forrige P900en jeg hadde. Den er også mye mer følsom på trykkfølsomheten enn den gamle jeg hadde. Dette kan hende være fordi den jeg hadde før var 1 år gammel og denne skjermen er så å si ny :p

Lenke til kommentar

Det med minnekortet. jeg slet i et halvt år før jeg lærte meg å taut minnekortet. Er du sikker på at du tar det ut på riktig måte? Du må skyve det inn, så spretter det ut til deg igjen ;)

Og så det store spørsmålet! Følger Sony Ericsson merket med dekselet? (venter i spenning på svar) ;)

Lenke til kommentar
Det med minnekortet. jeg slet i et halvt år før jeg lærte meg å taut minnekortet. Er du sikker på at du tar det ut på riktig måte? Du må skyve det inn, så spretter det ut til deg igjen ;)

Og så det store spørsmålet! Følger Sony Ericsson merket med dekselet? (venter i spenning på svar) ;)

Den grønne logoen bak fulgte med, men ikke "Sony Ericsson" skrifta på dekselet forann. Så det tok jeg fra det orginale dekselet og limte det på. Noe som heller ikke fulgte med, noe som irriterte meg nå grenseløst for det var et helv**e å mekke var de gjennomsiktige "dekselene" forann power og Blåtann ledsa. Disse syns jeg nesten sku fulgt med. Gjorde jobben 10 ganger vanskeligere.

Jeg er 100% sikker på at jeg gjør det riktig :p Har alltid visst at man måtte stikke den inn og så spratt den ut. Men er det at jeg sliter pga. dekselet er ikke helt 100% rett der. Så kan hente trenger bare noen ganger inn og ut så går det fint. Men får disk corrupt når jeg setter den inn. Tror det kan hende at den er kvelda den brikka jeg har ;)

Lenke til kommentar

Etter ca. et døgn bruk med denne telefonen er jeg blitt sykt glad i den. Har også lagt til en passende theme som gjør hele telefonen komplett ;) Har fiksa det med flippen og nå legger jeg ikke merke til om den var orginal eller ei. Sliter fortsatt med minnebrikka og skal få fikset dette nærmere da jeg MÅ ha minnebrikke :p

Etter at delene har også gått seg til inne i telefonen og så virker den mer robust nå enn tidligere.

Men en ting som jeg klør i hodet for er hvorfor lager ikke Sony Ericsson denne i svart isteden? Den ser jo sååååå mye bedre ut enn den orginale P900.

Kommer med flere og bedre bilder av telefonen.

Lenke til kommentar
Etter ca. et døgn bruk med denne telefonen er jeg blitt sykt glad i den. Har også lagt til en passende theme som gjør hele telefonen komplett ;) Har fiksa det med flippen og nå legger jeg ikke merke til om den var orginal eller ei. Sliter fortsatt med minnebrikka og skal få fikset dette nærmere da jeg MÅ ha minnebrikke :p

Etter at delene har også gått seg til inne i telefonen og så virker den mer robust nå enn tidligere.

Men en ting som jeg klør i hodet for er hvorfor lager ikke Sony Ericsson denne i svart isteden? Den ser jo sååååå mye bedre ut enn den orginale P900.

Kommer med flere og bedre bilder av telefonen.

Vi venter i spenning :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...