Gå til innhold

Duke Nukem: Manhattan Project (PC)


Anbefalte innlegg

De fleste hørte nok ikke om Duke Nukem før han dukket opp i spillet "Duke Nukem 3D" i 1996, men Duke ble født lenge før 1996. Faktisk var han å finne på diskett allerede i 1991; den gangen i en 2D-scroller med 16 fargers EGA-grafikk. Mens markedet oversvømmes av 3D- shootere om dagen, har Sunstorm valgt å ta skrittet tilbake og lage et plattformspill igjen.

 

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

argh..!

 

Blir litt irritert av å lese denne artikkelen..

 

2D ? Hæ det er 3D Grafikk på dette spillet (men du regnet kansje med at det er som i et FPS spill??)

 

Endelig noen som var lei av alle de kliss like FPS Spilla som er ute å går, endelig litt variasjon fra RTCW, Mohaa osv.. Vedkomende som har skrevert denne artikelen har vel neppe sansen for slike Spill som Duke Nukem Manhattan Projekt.!

 

Dette er iallefall min mening dah...

 

(dette spillet minner om gode gamle Amiga Tider :grin: )

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hmmm...

 

Ikke 3D? det er plenty med 3d i spillet dah! Det er riktig nok ikke 3D som det er i FPS spill men, forandring fryder. Personlig var dette et spill som traff midt i blinken for meg. Endelig litt andre spill en bare FPS! Alt er jo bare FPS eller MMROPG for tia. Jeg er temmelig lei alt som har med MOHAA, CS, RTCW for tia. Dette er faktisk ganske kult. Lydene... vel synes de var ganske bra på en måte.. Det minnet meg med en gang om det orginale Duke Nuke'em.. Kanskje mr.annmelder forsatt gikk med tåteflasken da? Vel, for de som synes spill som Flashback ol. for amiga var kult, vil nok like dette!

 

Nei... det ekke greit å annmelde et spill når man ikke vet hva 3D er.. :razz:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-06-24 01:27 ]

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest omtalen?

 

"Selv om Duke bare beveger seg i to dimensjoner, betyr det ikke at spillet er 2D."

 

Hvordan i all verden får du til at jeg mener spillet er 2D? Poenget mitt var bare at du ikke går i alle tre dimensjonene på likt - du går bare oppover/nedover og til sidene, selv om kameraet selvsagt roterer. Du kan aldri bomme på et monster fordi det står på siden av deg, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Manhattan Project viste seg til å være ett skikkelig koselig gjenmøte med en gammel venn, og hva så om hovedpersonen ikke har forandret seg (siden når har det blitt vanlige og totalt skifte ut personligheter på nærmest superhelter, skulle en gjort det hele tiden kunne de like godt omdøpt hovedpersonen til Jehova Duke og solgt firmaet for ett par tomflasker) eller sjangeren plattform ikke mirakuløst har forandret seg til noe annet...

 

Med dette mener jeg selvfølgelig det at det virker som personen som forfattet omtalen av spillet virker til å ha gjort det under tvang ,- noen annen grunn kan det ikke være for det bitchende og surmulende inntrykket enn får av forfatteren istedet for å bruke tiden på å vise verden de gode tingene i livet.

 

Selvfølgelig er det ikke lagt til så mye saker og ting til sjangren, men en ødelegger ikke no så søtt og så full av uskyldig humor som plattform sjangren ved å gå bort fra det som det er ,- nemlig lettforståelig, konsist og gøy til avveksling de siste 250 dune2 lignende strateigi spillene eller gud forby fps sjangren.

 

Prøv heller å ha å slappe av og ha det gøy, mens dere tester spillet istedet for å fokusere på pengesummen som blir utbetalt etter å ha levert ett slikt makkverk (God journalistikk og godt skrevet,- kan gi deg såpass ... men prøv litt dybde, innlevelse og litt objektivitet fra det neste million-polygon-per-modell-fps spillet du har planlagt å "no-braine" deg igjennom på leting etter nye detaljer dere kan glede dere over. Dette til tross for at det egentlig går 99,99% utpå nøyaktig det samme).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 01:11, ChryZKoiD skrev:

Prøv heller å ha å slappe av og ha det gøy, mens dere tester spillet istedet for å fokusere på pengesummen som blir utbetalt etter å ha levert ett slikt makkverk


Sterke ord du kommer med her, uten å ha noen som helst innsikt i hvordan Gamer.no drives. Hvilke penger snakker du egentlig om?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg synes du er skikkelig morsom, ChryZKoiD =)

 

Quote:


Den 2002-07-02 01:11, ChryZKoiD skrev:

Manhattan Project viste seg til å være ett skikkelig koselig gjenmøte med en gammel venn, og hva så om hovedpersonen ikke har forandret seg (siden når har det blitt vanlige og totalt skifte ut personligheter på nærmest superhelter, skulle en gjort det hele tiden kunne de like godt omdøpt hovedpersonen til Jehova Duke og solgt firmaet for ett par tomflasker) eller sjangeren plattform ikke mirakuløst har forandret seg til noe annet...


Ok. Altså, er dette en kritikk av anmeldelsen eller er du sint på noen? Jeg kan ikke se at Pål har sagt at Duke Nukem burde forandret seg, eller at det er negativt at han ikke har gjort det. Jeg kan heller ikke se at han skrev at sjangeren plattform mirakuløst burde forandret seg til noe annet. Kanskje dette var noe du bare sa? Ja... kanskje det.

Quote:


Med dette mener jeg selvfølgelig det at det virker som personen som forfattet omtalen av spillet virker til å ha gjort det under tvang ,- noen annen grunn kan det ikke være for det bitchende og surmulende inntrykket enn får av forfatteren istedet for å bruke tiden på å vise verden de gode tingene i livet.


Her får du frem et GODT poeng. Det er jo tross alt en anmeldelse det er snakk om, ikke for eksempel en reklame, og da skal selvfølgelig ikke Pål si hva han egentlig mener om spillet, men fortelle om alle de fine tingene i spillet.

Quote:


Prøv heller å ha å slappe av og ha det gøy, mens dere tester spillet istedet for å fokusere på pengesummen som blir utbetalt etter å ha levert ett slikt makkverk (God journalistikk og godt skrevet,- kan gi deg såpass ... men prøv litt dybde, innlevelse og litt objektivitet fra det neste million-polygon-per-modell-fps spillet du har planlagt å "no-braine" deg igjennom på leting etter nye detaljer dere kan glede dere over. Dette til tross for at det egentlig går 99,99% utpå nøyaktig det samme).


Ikke si det til noen, men gamer.no er en frivillig organisasjon (selvfølgelig korrupt for det) som anmelder spill (altså forteller om alle de bra tingene i spill, kun de bra) og blåser i om anmeldelsene er bra eller et makkverk, så lenge vi får pengene vi ikke får ettersom dette er frivillig. Skulle hilse fra Pål og si at han selvfølgelig driter i både dybde, innlevelse og objektivitet (og også argumentasjon, sannsynlige påstander og velbegrunnede meninger) i sin neste omtale, i likhet med resten av gamer.no selvfølgelig. Vi skal jo tross alt bare tjene penger.

 

 

La meg bare helt til slutt få presisere, for at ingen skal misforstå, at den siste delen var ironisk og sarkastisk, og bortsett fra at gamer.no er en frivillig organisasjon som anmelder spill, er det ingenting som er sant. =)

Lenke til kommentar

Quote:


Selvfølgelig er det ikke lagt til så mye saker og ting til sjangren, men en ødelegger ikke no så søtt og så full av uskyldig humor som plattform sjangren ved å gå bort fra det som det er ,- nemlig lettforståelig, konsist og gøy til avveksling de siste 250 dune2 lignende strateigi spillene eller gud forby fps sjangren.


Prøv heller å ha å slappe av og ha det gøy, mens dere tester spillet istedet for å fokusere på pengesummen som blir utbetalt etter å ha levert ett slikt makkverk (God journalistikk og godt skrevet,- kan gi deg såpass ... men prøv litt dybde, innlevelse og litt objektivitet fra det neste million-polygon-per-modell-fps spillet du har planlagt å "no-braine" deg igjennom på leting etter nye detaljer dere kan glede dere over. Dette til tross for at det egentlig går 99,99% utpå nøyaktig det samme).


 

Motsier du ikke deg selv litt her? Det virker som om det er helt greit at et nytt plattformspill ikke tilfører noe nytt, mens det ikke er greit for FPS-spillene. Hvorfor skal vi ikke få kreve at plattformspill også utvikler seg - er det helt greit å kjøpe "det samme spillet" gang på gang med andre figurer og monstre?

 

DNMP tilfører ikke noe nytt det heller - det er kort, det har kjip lyd og alle brettene er "like" i den forstand at man på hvert brett skal finne en babe og en nøkkel. For meg holder det ikke å dra frem en gammel helt og lage et helt middelmådig plattformspill - i år 2002 hadde jeg håpet på noe mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...