Gå til innhold

Montere skjermkort i pc som har integrert fra før

bassbone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jarek:

Nå tror jeg du bør informere om hva slags PC/system du har (IBM's produkt-betegnelse/ID).

Det kan være at du har ett HK som ikke støtter oppgradering av "skjermkort" (men det ville være merkelig sålenge du har en AGP-slot).

IBM, DELL, Compaq m.fl. er forøvrig sære mht. BIOS og det kan være det som stopper deg.

Litt mer ino.. så kanskje noen av oss kan finne svaret... :)

Allright:

* IBM ThinkCentre (Det skal støtte nye skjermkort: "8x AGP--> Highest bandwidth graphics interface enables upgradeability to latest graphics cards." Fra Intel.com)

Hmm... det var omtrent som å si:

Ja .. jeg har en Ford...

Kan du spesifisere hvilken modell av Series-A, M, eller S?

Takk...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Model:   8194-75G

Det er en A - A50p

Se her

Takker. :)

Nå har jeg søkt på IBM's support-sider.. Sålangt ikke funnet noe om problem/restriksjoner med å installere dedikert skjermkort (du har sikkert sjekket du også).

Det kan virke som om den "lobotomerte" BIOS'en IBM har installert skaper problemene..

Det har ingen hensikt å installere nye drivere til hovedkort (Intel ICH5) eller skjermkort (Intel "Extreme" Graphics 2) når problemet allerede oppstår under boot . :whistle:

Trådstarter:

Har du sjekket IBM's sider for "Download and Drivers"?

Fant en Bios-oppgradering ihvertfall, men den har du allerede prøvd?

Edit:

Bare så det er helt avklart..

Får du ikke frem noe skjermbilde (boot-screen) i det hele tatt når du setter i 6600GT-kortet? (Nvidia viser BIOS-info ved boot...før HK's Bios-melding).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Edit:

Får du ikke frem noe skjermbilde (boot-screen) i det hele tatt når du setter i 6600GT-kortet? (Nvidia viser BIOS-info ved boot...før HK's Bios-melding).

Jeg får ikke frem noe som helst.. Skjermen er bare svart og det piper litt. :hmm:

Lenke til kommentar
Edit:

Jeg får ikke frem noe som helst.. Skjermen er bare svart og det piper litt. :hmm:

En kamerat av meg fikk ikke noe bilde på skjermen etter at han bytta innmaten inn i nytt kabinett. Da begynte det også og pipe. Grunnen var at power kabelen på skjermkortet ikke var koblet til.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg innstallert driveren til skjermkortet uten å slette det som lå på maskinen fra før, når jeg satt i kortet fant xp driver automatisk tl kortet og innstallerte den før man fikk klødd seg i hodet(?).. Men jeg innstallerte den nyeste ATI driveren etterpå og det vrker sålangt bra. Kan ikke se noe til restene fra det intigrerte skjermkortet på enhetsbehandlig så da er det vel bra eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja da har jeg innstallert driveren til skjermkortet uten å slette det som lå på maskinen fra før, når jeg satt i kortet fant xp driver automatisk tl kortet og innstallerte den før man fikk klødd seg i hodet(?).. Men jeg innstallerte den nyeste ATI driveren etterpå og det vrker sålangt bra. Kan ikke se noe til restene fra det intigrerte skjermkortet på enhetsbehandlig så da er det vel bra eller?

Det går nok bra ja..., men neste gang så tar du ut nettverkskabel, alternativt velger "disable" for "Local connection".

Da slipper du/unngår du at WinXP installerer driver fra "Windows Update"...

Dette er jo individuelt hva man foretrekker...

Jeg som sikkert er litt "kontrollfreak" har slått av "System Restore" og "Automatic Update"...

Dette er noe *jeg* vil ha kontroll med...

Bare ett tips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...