Gå til innhold

Montere skjermkort i pc som har integrert fra før

bassbone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noen gang satt inn et lydkort i et system som har et integrert et? Akkurat samme tingen...

Ville nesten anbefale og avinnstalere driverne til skjermkortet du ikke bruker når du er ferdig. Når du setter inn det nye kortet og startet pc'en skal det i windows komme opp en harware-wizard. Følg denne wizarden.

Pc'en kan bli litt forvirret med to skjemkort. Da er det bare og få avinnstalert driverne til det ene så skal det andre funke...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er en dell dimension4600 maskin jeg skal gjøre dette på.

Så det beste er å avinnstallere driveren til det integrerte greiene når skjermkortet er innstallert...?

Det mest korrekte å avinstallere driver for integrert skjermkort før du installerer "eksternt" (ekte) skjermkort.

Spiller forsåvidt ingen store rolle.. har prøvd begge deler.. Har ikke merket noen problem uansett fremgangsmåte..

Normalt er det såpass ulike drivere.. som ikke påvirker hverandre..derfor går det greit selv om man ikke avinstallerer...

Da kan man "nappe ut" skjermkortet seinere., og boote inn i windows uten å måtte installere driver.. Har prøvd det og... (tester mye skjermkort.. og hovedkort..)

Lenke til kommentar

Lurte litt på dette jeg og. Har en IBM pc og kjøpte GF 6600GT, plugget det i og starta opp, men skjermen (fungerer på det integrerte) ville ikke gå på. Lurer på om jeg har fått et defekt skjermkort - tar turen til butikken på fredag for å skjekke dette.

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Til: Jarek

Nei...

Kortet er nok ikkje defekt.

Du må innom bios for og sette AGP til first boot display.

Du har sikkert eit valg inni biosen.

På hovedkort uten onboard er valget mellom PCI og AGP.

Eg ville ha sjekka det FØR butikken i allefall.

Tror også at det skal være en mulighet for å disable onboard video chip.

Lenke til kommentar

Nei...

Kortet er nok ikkje defekt.

Du må innom bios for og sette AGP til first boot display.

Du har sikkert eit valg inni  biosen.

På hovedkort uten onboard er valget mellom PCI og AGP.

Eg ville ha sjekka det FØR butikken i allefall.

Har vært i BIOS - skiftet til AGP.

Flasha BIOS. Ingen nytte.

:hrm:

Quote: "Tror også at det skal være en mulighet for å disable onboard video chip."

Eneste jeg kan gjøre i BIOS, angående video greier - er å velge mellom 'Integrert - AGP - PCI" Og noe minne greier (Aperture eller noe sånt)

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Eneste jeg kan gjøre i BIOS, angående video greier - er å velge mellom 'Integrert - AGP - PCI" Og noe minne greier (Aperture eller noe sånt)

-Jar

Det er ikke noe under "integrated peripherals" da? Skrev det sikkert ikke riktig, men se under den kategorien i hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jarek:

Nå tror jeg du bør informere om hva slags PC/system du har (IBM's produkt-betegnelse/ID).

Det kan være at du har ett HK som ikke støtter oppgradering av "skjermkort" (men det ville være merkelig sålenge du har en AGP-slot).

IBM, DELL, Compaq m.fl. er forøvrig sære mht. BIOS og det kan være det som stopper deg.

Litt mer ino.. så kanskje noen av oss kan finne svaret... :)

Lenke til kommentar
Jarek:

Nå tror jeg du bør informere om hva slags PC/system du har (IBM's produkt-betegnelse/ID).

Det kan være at du har ett HK som ikke støtter oppgradering av "skjermkort" (men det ville være merkelig sålenge du har en AGP-slot).

IBM, DELL, Compaq m.fl. er forøvrig sære mht. BIOS og det kan være det som stopper deg.

Litt mer ino.. så kanskje noen av oss kan finne svaret... :)

Allright:

* IBM ThinkCentre (Det skal støtte nye skjermkort: "8x AGP--> Highest bandwidth graphics interface enables upgradeability to latest graphics cards." Fra Intel.com)

* Specs:

- Intel Pentium 2,66

- Integrert: Intel Extreme Graphics 2 - (Intel® 82865G Graphics Controller.)

- 256 mb ram (PC2700)

- Helt ny NorthQ 400W -PSU (350W anbefalt av MSI)

- WD 37,6 GB HD

- Floppy

- (Kobler ikke til cd-rom osv før kortet fungerer)

- Ingen vifter osv - bare CPU

* Intel 865G Link

Bruker for øyeblikket min bror sin 19" Compaq MV940 (funker med integrert, så det er ikke den) Jeg har en 17" Compaq MV700.

:w00t:

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Fremgangsmåten skal være..Avinstaller driver..Gå inn i bios..Skift til AGP..Start opp..Installer drivere i Windows..Restart..Så skal det være i orden..Er den fortsatt ikke "disable i Windows" så setter du den på disable der..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Fremgangsmåten skal være..Avinstaller driver..Gå inn i bios..Skift til AGP..Start opp..Installer drivere i Windows..Restart..Så skal det være i orden..Er den fortsatt ikke "disable i Windows" så setter du den på disable der..

Disable i windows? Gjør jeg dette i BIOS eller i windows? :hmm:

Når skal kortet inn da?

1. Slett driver (Gjort)

2. Start om - skift til AGP i BIOS (Gjort)

3. Ta av pc'n (Gjort)

4. Plugg i kortet (Gjort)

5. Start pc - installer drivere? (Skjermen går ikke på - tror ikke pc'n kommer lengre en til startvinduet - kommer ikke inn i Windows tror jeg)

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Ekstra strøm er i, ja.

Kjøpte ny NORHTQ 400W pga. skjermkortet.

MSI 6600GT rekommendert 350W for stabilt system.

Da jeg testet kortet var følgende koblet til:

- HK

- HD

- Skjermkort

EDIT: En fyr kjørte det på 200W.

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...