Gå til innhold

Spill PC ca 13k u/skjerm, AMD64, PCIe, skal klokke

Anbefalte innlegg

Ja, da er det tid for å kjøpe en ny pc her. Skal bygge selv, og lurer på om dere synes dette oppsettet er greit, evt. har noen invendinger eller noe jeg burde bytte ut. Skal klokke en del, og pcen skal primært brukes til spill, video og bildebehandling. Skal bestille alt fra Netshop og MPX, fant ut at det ble best. Kan jo selvfølgelig kjøpe andre steder, men helst fra disse butikkene.

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe S 939

CPU: AMD 64 3000+

CPU kjøler: Thermaltake Silent Boost K8

Chipset kjøler: Zalman Northbridge

Kabinett: Cooler Master Stacker m/sidevindu

PSU: Tagan 420W

Skjermkort: Club 3D X800Pro Vivo

Harddisk: Hitachi 7K250 250 GB

RAM: Corsair TWINX1024-3200C2

DVD Brenner: NEC ND-3520

Goop: Arctic Silver 5

Viftestyring: Cooler Master Aerogate II

Endret av ArcticIce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DVD-brenneren du har valgt er også en DVD spiller så det erke vits å kjøpe samsungen ;) , men det er dine peng!

Jepp, veit det. Men tenkte at det ble mye lettere hvis jeg skal brenne en del DVD filmer, så slipper jeg å legge hele filmen inn på pcen først, før jeg brenner ut.

Alle deler er nå bestilt, og får alt sammen imorgen :love: *gleder seg* :love:

Oppsettet ser dere i første post.

Er det noen ting jeg burde huske på før jeg giver løs på byggingen?

Har bestilt antistatisk armbånd, så statisk elektrisitet burde være noenlunde eleminert.

Hva burde jeg f.eks smøre kjølepastaen ut med?

Har vært med en kar og bygd en pc for et par år siden, så jeg har noenlunde peil.

Har også lest PC-bygging guiden her på HW (nice guide btw), men burde jeg følge denne oppskriften etter punkt og prikke, eller er det mye endret siden den gang guiden ble skrevet?

Vil helst ikke ødelegge nyinnkjøpt hardware, så hvis noen har noen tips, er det bare å fyre løs! :D

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg heller velge XL versjonen? Er ikke det økonomiversjonen av X800 og dårligere ytelse enn PRO versjonen?

Alt er jo bestilt og sendt som du ser i forrige post, så det blir dette oppsettet, med mindre det er noe jeg absolutt burde bytte ut.

Lenke til kommentar

hovedkortet er veldig bra til å klokke med...sjekk min signatur for å se resultater med boxed-kjøling...

...selv ville jeg gått for et geforce-kort, slik at du har mulighet til å oppgradere til SLI seinere om du ønsker...

minnet du har valgt er ikke helt maks til klokking...et mye bedre valg ville vært Corsair XMS4400C25!

cpu-kjøleren er vel heller ikke maks til klokking...ville heller gått for en av zalman-kjølerene...

den chipset-kjøleren du har valgt er vel helt ok...men, siden du uansett skal kjøpe viftestyring kan du bruke denne til å skru ned hastigheten på viften som følger med hovedkortet slik at den kjøler ok uten å lage lyd!

:)

edit: heh...oppdaget nettopp at du allerede har bestilt... :blush:

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg heller velge XL versjonen? Er ikke det økonomiversjonen av X800 og dårligere ytelse enn PRO versjonen?

Alt er jo bestilt og sendt som du ser i forrige post, så det blir dette oppsettet, med mindre det er noe jeg absolutt burde bytte ut.

Altså, X800XL er faktisk bedre enn X800pro, ettersom X800XL har 16 pipelines og pro har 12. Dessuten er XL-kortet klokket noe høyere. Høyere ytelse til lavere pris såvidt jeg kan skjønne..

Lenke til kommentar

Altså, X800XL er faktisk bedre enn X800pro, ettersom X800XL har 16 pipelines og pro har 12. Dessuten er XL-kortet klokket noe høyere. Høyere ytelse til lavere pris såvidt jeg kan skjønne..

Det stemmer :D Utrolig men sant :D

toms

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...