Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finner ikke "lillesøster" på nettverket

Anbefalte innlegg

Må bare advare at jeg er temmelig blåst når det gjelder nettverk, men vær så snill og prøv å hjelp meg likvel :)

Problemet er at søstra mi 24/7 sitter og laster ned dritt (mp3 filmer osv.) fra internett, dette tar såklart hele "linja" (telenor 704/128 :hrm: ). Noe som er mildt sagt j***i irriterende når jeg skal spille cs på internett, lagger som en gal! :mad:

Jeg har sagt fra til både henne og mamma men er ingen hjelp og få, drittungen tar ingen hensyn! :ermm:

Så da hadde jeg tenkt å "ordne opp" selv og instalerte et sånn remote control program på pcen som het "GoverLan", for da å selv stenge av nedlastninger fra min egen pc ;):p

Men da jeg skal connecte til pcen hennes som jeg har kalt "jeje" finner jeg ingen... Så prøve jeg Start -> Kjør -> "\\jeje" og det funker heller ikke! :hmm:

Pcen hennes sto på ja så det er ikke problemet...

Noen som please kan hjelpe? Er dritt lei spille med 500 ms :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at begge er medlem av samme workgroup og at begge er på samme subnet (altså at subnetmaske er lik).

Workgroup finner du under Control Panel -> System -> Computer Name, subnetmaske finner du under Control Panel -> Network Connections -> [Navnet på aktiv tilkobling] -> Properties -> Internet Protocol (TCP/IP) (Hvis maskinen er satt opp med å få tildelt adresse automatisk og din maskin også er det er dette etter alle solemerker i orden.)

Eventuelt kan du akseserer maskinen hennes vha. ipadressen direkte.

Det er også en god mulighet for at alt av ressursdeling er slått av på hennes maskin, evt. også at en brannmur er konfigurert for å avvise alle hendvendelser.

Det store spørsmålet er: Hvordan skal du styre et program på maskinen hennes ved å akseserer SMB-sharet hennes????

Lenke til kommentar

Tok en liten titt på softwaren du tenker på å bruke. Tror ikke det der kommer til å funke gitt... Du trenger vel Active Directory for å bruke dette.

GoverLAN er et verktøty til å administrere maskiner i et proft nett, ikke et hackertool du kan bruke for å blokkere nettilgang for lillesøster.

Lenke til kommentar

Det jeg foreslår du gjør i stedet er følgende:

- Sett opp din egen maskin slik at du kan dele ut internettilgang via denne.

- Rekonfigurer lillesøsters PC slik at hennes internettilgang går via din PC.

- Installer NetLimiter på din PC og begrens båndbredden hennes når det er nødvendig.

Denne planen fordrer selvsagt tre ting:

- Din PC står på 24/7

- Lillesøster er ikke tech savy nok til å forstå at noe er endret.

- Du har fysisk adgang til hennes maskin.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd GoverLan. Har dog gode erfaringer med gratisprogrammet RealVNC. Installer det som service på PCen du vil fjernstyre. Legg inn et passord som du senere skal bruke når du kobler deg til fra en annen maskin. Installer/eller kopier Viewer-programmet på PCen du vil bruke til å fjernstyre fra. Viewer-programmer er bare en enkel exe-fil som ikke krever noen installasjon. Du trenger strengt tatt ikke Viewer-programmet heller. Du kan bruke Internet Explorer og skrive inn http://maskinnavn:5800 eller http://ip-adresse:5800. Det eneste jeg har opplevd som problem med å bruke IE i stedt for VNC Viewer er at du kan få problemer med å skrive æøå og noen andre spes.tegn. PCene trenger ikke være i samme Workgroup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...