borgeand Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei. Har problemer med hastigheten på mitt Nextgentel Charlie abonnement. Oppgitt hastighet på abonnementet er 1700 kbps ned og 512 kbps opp. Reell hastighet når jeg tester hastigheten på surfometer på dinside.no Ned: 162 kbps Opp: 158 kbps Jeg bestilte Nextgentel Charlie (adsl). Ved telefonkontakt med Nextgentel sa de jeg hadde Charlie (shdsl). Har dessuten fått tilsendt en shdsl-ruter (Thompson SpeedTouch 605s). Nextgentel sa at de ikke klarte å justere opp hastigheten. Alternativene jeg har er å betale nesten 700 kr for 160 kbps eller si opp abonnementet. Dette tror jeg ikke helt på stemmer da de som bodde i leiligheten brukte adsl-linjen uten problemer. Lurer derfor på om noen av følgende punkter kan være årsak til lav båndbredde: 1) Kanskje jeg har adsl-linje, men shdsl ruter 2) Linjen min takler shdsl dårligere enn adsl 3) Kanskje noen porter som må åpnes? 4) Eller noe lurt du vet Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Jeg hadde problemer med rust i lan-porten på netopia maskinen, sjekk om du har det samme problemet. Skrap forsiktig med et flatjern på pinnene, så kanskje ting blir bedre? Det kan også skyldes en dårlig nett-kabel. Så det er lurt hvis du tester med forskjellige. Endret 16. februar 2005 av BennyXNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå