Spaz Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Jeg har tenkt til å bytte ut følgende: - Abit KT7A v1.0 - Mosel Vitelic PC-133, 512 MB RAM med dette: - Abit KX7-333 , 1198kr - Corsair XMS3200 DDR, 1989 Jeg vurderte å bytte prosessor også, men lurer på om det egentlig er nødvendig. Har nå en AMD T-Bird 1.33 @ 1.53 Ghz. Hvis jeg eventuelt skulle kjøpe en ny CPU, måtte det bli en XP 1800+, siden denne gir mest for pengene for øyeblikket. Den kjører også på 1.53 Ghz. Så er det egentlig noe poeng? Kanskje det lønner seg å beholde T-Birden og heller oppgradere til raskere XP senere på året Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 hovedkort og ram er bra plukket ut her, men eg du vil ikje merke nokon forskjell på den prosessoren du har nå og eventuelt den nye du skal kjøpe. eneste er at poensummer på tester vil bli høyere, men ikje merkelig når du spiller selv, og temperatur... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Nå som detta hovedkortet er tatt opp i forumet trenger jeg vel egentlig ikke å poste en helt ny tråd. Det jeg lurer på er om detta hovedkortet bare med RAID kan bruke både DDR og SDRAM?? Eller er det bare jeg som misforstår hele greia? Jeg fant det her http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl og under Minne står det Sokkel DDR SDRAM. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 enig med MeG^, du vil antageligvis ikke oppleve noe særlig forbedring ved det byttet.. det er så å si garantert ikke verdt pengene Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-06-21 22:14, zn00ker skrev:Nå som detta hovedkortet er tatt opp i forumet trenger jeg vel egentlig ikke å poste en helt ny tråd.Det jeg lurer på er om detta hovedkortet bare med RAID kan bruke både DDR og SDRAM?? Eller er det bare jeg som misforstår hele greia?Jeg fant det her http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl og under Minne står det Sokkel DDR SDRAM. Noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Morn der.. DDR SDRAM er navnet på det vi kaller DDR ram.. "Dobbel Date Ram" (eller.no slikt) Kan nok bare bruke ddr ram på det hk der ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå