Zeld Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det står på hard disken noe med SCSI , men jeg bruker sata kabel er dette mulig ????? Vil dette ha noe å si på hastigheten på disken? Har en maxtor disk på 120 gb SCSI disk Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 det er nok lite trolig en 15,000 rpm disk (som SCSI skal være) Men en vanlig S-ATA disk, hvorfor det står SCSI der kan vel noen andre svare på, det vet ikke jeg, SCSI disker leverer ikke 120 GB(tror jeg ) Lenke til kommentar
Zeld Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Men kan man bruke s-ata kabel på scsi disk da?? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) nei, kan nok ikke det gitt! EDIT: derfor mange velger raptor løsninger, slipper å kjøpe kontroller-kort osv, mye billigere, man får jo ikke samme ytelse men en lite forbedring! Endret 16. februar 2005 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 det er nok lite trolig en 15,000 rpm disk (som SCSI skal være)Men en vanlig S-ATA disk, hvorfor det står SCSI der kan vel noen andre svare på, det vet ikke jeg, SCSI disker leverer ikke 120 GB(tror jeg ) SCSI-disker MÅ ikke være 15000 rpm, men det er sant at de raskeste utgavene er det.. Er heller ingen ting i veien for at en SCSI-disk kan være 120GB. Greia her er nok at driverne til S-ATA-kontrolleren står listet under "SCSI-devices" e.l i Device Manager. Dette er relativt vanlig, en Highpoint P-ATA-kontroller på et gammelt hovedkort jeg har kommer også frem som "SCSI-device". Dette har ingen praktisk betydning. Så lenge disken fungerer, og det er en S-ATA-disk som sitter på en S-ATA-kontoller, så er det nettopp det det er. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) det er nok lite trolig en 15,000 rpm disk (som SCSI skal være)Men en vanlig S-ATA disk, hvorfor det står SCSI der kan vel noen andre svare på, det vet ikke jeg, SCSI disker leverer ikke 120 GB(tror jeg ) Hvorfor SKAL SCSI være 15000 RPM? Jeg ønsker ett svært godt og utfyllende svar på hvorfor SCSI SKAL være 15000 RPM... Edit: Sokkalf^ var før meg og skrev det jeg skulle skrive... Så da er jo det greit. Endret 16. februar 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 - SCSI disker trenger ikke være 15 000 rpm, men per dags dato er det ingenting annet enn SCSI (og FC) som leveres med det. - SCSI disker leveres ikke i 120GB størrelser. At det står SCSI i device manager skyldes at Windows kategoriserer disker på endel tredjeparts SATA/RAID kontrollere som "SCSI devices". Lenke til kommentar
Zeld Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Tusen takk får alle svar. Fikk mitt svar der ja Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) - SCSI disker trenger ikke være 15 000 rpm, men per dags dato er det ingenting annet enn SCSI (og FC) som leveres med det.- SCSI disker leveres ikke i 120GB størrelser. At det står SCSI i device manager skyldes at Windows kategoriserer disker på endel tredjeparts SATA/RAID kontrollere som "SCSI devices". han svarte egentlig for meg Endret 17. februar 2005 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå