norpheus Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Tiden er inne for at jeg må skrote bilen min, hadde det morro i 3 uker ihvertfall da. Ambefaler ingen å kjøre på forthaguskanter, spess ikke de over 7cm Så til spørmålet, hvor mye kan jeg ribbe bilen for før jeg skroter den og fortsatt få de 1500,- sårt trengte vrakpantpengene? Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kan strippe den helt ned så lenge chassiet er igjen, men du får sjeldent 1500 rett i handa, du må nok vente 3-4uker før du får pengene, skal du ha penger med en gang pleier de gi deg 1000 lapp. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 1000-lapp? Bilopphøggerne der jeg bor gir 1300,- hvis du vil ha pengene med en gang. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er vel forskjellige fra hugger til hugger. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Penger med en gang er ikke viktig, bare lurte på hvor mye jeg kan strippe bilen før han ikke vil gi meg noe penger Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 han er pålagt å gi deg penger uansett om bilen er ribba til skinnet så lenge "karosseri" nummeret fortsatt sitter på bilen gjør ikke noe om du deler bilen i 2 (beholder baken) og panter framenden, du skal fortsatt få 1500,- for det! alt kan tas bort av bilen det er ikke huggeren som bestemmer dette, men det norske terrorstat Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Til opplysning er vrakpanten 1300kr. Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Man betaler 1300kr i vrakpant når man toller inn og registrerer en bil i norge. Man får igjen 1500kr når bilen vrakes. Dette er tall for 2004, fant ikke for 2005. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ett domt spørsmål kansje... men: Holder det med å komme med bare ramme nummeret på bilen og få de 1500 kronene??? Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Teknisk sett er det rammenummer og/eller en og annen chassiplate som må være intakt for å få utlevert vrakpant. Tror derimot at mange huggere krever at chassiet er helt og ikke delt når det leveres inn. Skal du vrake en bil som ikke har vært registrert i norge koster det deg ca 600kr. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Skal du vrake en bil som ikke har vært registrert i norge koster det deg ca 600kr. Skal du vrake en "norsk" bil som ikke har vært registrert siden 1979, koster det også ca. 600kr. Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Litt ot, sorry for det.. syntes det var unødvendig å starte en ny tråd hvis jeg kan få svar her. Skal også vrake en bil før 15 mars. Kan jeg levere skiltene hos biltilsynet før 15 mars, si opp forsikringen, beholde vraket for å bruke som jordebil til høsten, og få utbetalt vrakpant når jeg leverer bilen til høsten? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ja det er ikke noe problem. Men ikke la politiet se deg da, for da blir du tatt for å kjøre uregistrert fartøy. Å pass på å ikke kjøre ned noen så di blir skader for da blir du gjeldslave. Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Men ikke la politiet se deg da, for da blir du tatt for å kjøre uregistrert fartøy. Gjelder dette privat eiendom også? Har tenkt til å leie prøveskilter når jeg skal kjøre på veien. Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Dersom bilen ikke blir levert inn til godkjent biloppsamler innen 15.mars så må årsavgiften for inneværende år betales. Med andre ord kan du like gjerne beholde skiltene på, hvis bilen ikke skal vrakes før til høsten. Hvis du ikke er på godfot med den lokale huggern og tar en spansk en Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Men ikke la politiet se deg da, for da blir du tatt for å kjøre uregistrert fartøy. Gjelder dette privat eiendom også? Har tenkt til å leie prøveskilter når jeg skal kjøre på veien. Ja så lenge det ikke er godtkjent som rallybane så. Eller at det ikke er mulig å kjøre inn eller ut fra området. Da menes det at området må være fysisk sperret, da kan de være så grei at du får kjøre der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå