Gå til innhold

Hjelp! Pcen er helt svart!

_Daniel_

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg har en stasjonær pc.. også var jeg inne på instillingene for skjermen så gjorde jeg om på skjermoppdateringsfrekvens som skal være på 60 Hertz, men jeg tok den høyere så nå er pcen helt svart når jeg starter, skjemen reagerer ikke en gang når jeg skrur på pcen min... den har vært sånn i et par månder.

Men så skulle jeg bare teste om den funket her om dagen, så kom det opp bildet, Windows startet osv.. men plutselig ble skjermen svart igjen når jeg skulle logge meg inn på kontoen min på XP.

Er det noen som veit hva jeg kan gjøre? Er skjermkortet herpet?

Jeg kommer meg ikke inn på BIOS en gang..

Please send svar hvis du veit!

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å stille tilbake oppdateringsfrekvensen i windows til 60 Hz? Hvis skjermen er skikelig gammel så er det ikke sikkrt den klarer over 60Hz i den oppløsingen du har valgt. Du kan forsøke å gå ned på oppløsning (640 x 480 bør funke).

Hvis dette er et driver problem, kan du forsøke å starte windows i 'safe-mod' (trykk F8 under oppstart). Hvis dette funker, så kan du avinnstallere driveren til gafikkortet og innstallere den på nytt.

( har litt lite informasjon til å kunne hjelpe deg, kjekt å vite hva slags grafikkort du har)

mvh r.

Lenke til kommentar

Start pc'en i sikkermodus, eller vga modus,(f8 under oppstart før windows bilde kommer) så stiller du tilbake på orginal oppdatering , evt fjern driverene til skjermkortet.

Edit: så ikke at du ikke kommer inn i bios, reset cmos

Les før du skriver :wallbash:

Endret av Howard_
Lenke til kommentar

Hm... Jah, jeg har prøvd det noen av dere sa med å starte i sikkermodus ved å trykke på F8 når maskinen starter, men det er ikke noe som skjer.

Jeg har et Hercules 3D PROPHET 4500, Veit ikke helt hva det sier dere men.. Korte er vel rundt 3 år gammelt..

Er det noe mer dere vil vite så si ifra! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...