Gå til innhold

Windows x64 tråden. Spørsmål og svar

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være passende å ha en X64 tråd, der man kunne spørre om ting ang. Windows64

Jeg har nettopp installert den i min maskin, og fant fort ut at drivere ble et problem.

Hvis noen har nyttige tips, kunne det være fint å få dem inn her :)

Mitt problem er at jeg får ikke hovedkortdriverne til å funke. dermed kommer jeg heller ikke på nettet... HK: Asus K8N-E deluxe

Lasta dem ned fra Asus sine nettsider...

Endret av Barbaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Jeg har akkurat samme hovedkort som deg, men hadde ikke problemer med hovedkortdriverne d.v.s jeg hadde problemer med cdromen så drivercden ville ikke autostarte og dermed måtte jeg gå inn på cden manuelt og finne driverene jeg skulle installere.

Lenke til kommentar

Har noen problemer (RC2).

1: Får absolutt ikke nettilgang i 32bits applikasjoner. Dette inkluderer alt fra MSN til 32bit IE og Opera. Noen som har tips?

2: Noen som vet om det finnes ATI drivere for Radeon 9250? De Catalyst driverene jeg lastet ned for Winxp x64 var bare for R9500 og oppover.

edit: ringte supportavdelingen til M$ og de kunne fortelle at det "ikke var noe support på dette produktet" ... Men på chat-sessionen ble jeg fortalt at supportavdelingen ville hjelpe meg. Makan til møl :p Får jo faen ikke kjørt windowsupdate uten 32bit ie heller :p

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

nForce3, prøvde de som var på nvidia sine sider, men det var ikke håp. Det virker som at installasjonen funker fint. men etter restarten er de fremdeles ikke installert... irriterende... Virker som at endringer ikke blir lagra når jeg slår av maskinen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis det er mangel på drivere så er de fleste drivere for Windows x64 beta drivere. Trenger dere ati drivere så finner dere beta drivere på at.com problemet jeg fikk var med et amd 64 hovedkort K8N, der fant jeg ingen drivere for Audigy integrert lydkort, ellers fant jeg s-atadrivere og slikt på nettet. Men 32 bit programmer er jeg bekymrett for at ikke funker så bra. Håper det blir kompatibelt med 32 bit programvare.

Lenke til kommentar
Hva er x64?

Windows XP bare i 64-bits versjon som er mye raskere og bedre hvis man da har en prosessor som er 64-bit, etterhvert vil nok 64-bit ta over hele markedet til 128-bit kommer... :p

Det er ikke så sannsynlig at 128-bits prosessorer vil bli tilgjengelig for meningmann. Hvis du leser 64-bit avmystifisert vil du skjønne hvorfor.

Utgivelsesdatoen for Windows XP 64-bit edition er forøvrig annonsert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...