Gå til innhold

Hvilke maskiner spiller av multimedia uten akt OS?

knuthfk

Anbefalte innlegg

Prøvde å presse hele spørsmålet inn i emne-linja...

Lurer på hvilke bærbare maskiner som kan spille av multimedia-filer (f.eks MP3) uten oppstart av operativsystemet? Vet at HP Pavillion dv1045 kan dette og kaller funksjonen for "Quickplay". Og synes å huske at noen her på forumet har snakket om maskiner fra Multicom(?) som gjør det samme, men er usikker på dette.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Har bare lest om programmet på linken ovenfor, men dette så jo bra ut. Har bare et spørsmål: Må man bruke Linux på maskinen for at dette skal fungere? Såvidt jeg kunne se, er ikke GeeXboX kompatibelt med Window.

Har du erfaringer med bruk av programmet?

Lenke til kommentar
Takk! Har bare lest om programmet på linken ovenfor, men dette så jo bra ut. Har bare et spørsmål: Må man bruke Linux på maskinen for at dette skal fungere? Såvidt jeg kunne se, er ikke GeeXboX kompatibelt med Window.

Har du erfaringer med bruk av programmet?

Man bruker ikke Linux sammen med GeeXboX, GeeXboX *er* Linux. En liten linuxdistribusjon med det nødvendigste av hva man trenger av programvare for å spille media i pakket ned i en 6MB bootbar ISO-fil. Ingen Windows-kompatibilitet er nødvendig.

Lenke til kommentar

Gjetter at batterilevetiden blir lengre hvis jeg vil se filmer på min bærbare med GeexXbox. Noen som vet ca hvor mange % lengre levetid det får?

Hvis jeg skulle finne på å bruke min bærbare som mp3-spiller, slukkes baklyset, eller noe slikt når jeg lukker lokket og legger den ned i sekken? ;)

Spør kanskje dumt, men... :blush::p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...