erikstein Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har kjøpt meg en modda xbox som kun har original signalkabel. Da den skal kobles til surround, så må jeg kjøpe en Adv. scart pakke fra f.eks elkjøp. Men jeg har også VGA inngang på min tv, dvs at jeg egentlig har en 33" monitor TV fra Loewe med VGA modul som støtter 640x480. Så til spørsmålet...er det noen som vet om jeg vil få noe bedre bildekvalitet ved å velge en kabel som kan kobles via VGA eller er det minimal forskjell fra RBG og scart? Lenke til kommentar
mago Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) tror ikke du få bedre bilde men du får mye bedre bildet hvis tv'en takler proggresive bilder (må ha ntsc xbox/bios) selv hbruker jeg Toshiba50PH36P (50") og Microsoft Xbox Advanced RGB/scart-kabel fra Xbox til TV, SCART/Optisk Audio ut http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110799&cks=PRL som ga ordentlig forbedring ved 640x480 proggresivt mode (ntsc) i forhold til rgb-scart Endret 18. februar 2005 av mago Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) jeg har orginal pal xbox kjøpt her i norge og fikk markant økning i bildekvalitet ved å gå over fra standard kabel til Xbox High Definition AV-Pack, tv'n min(samsung PPM-42S3QX) støtter ikke hd-tv med det funka fint alikavell krever forsåvidt at du har komponent inngang på tv'n. Før jeg kjøpte denne kabelen kjørte jeg xboxen gjennom pc'n til vga på tv'n og dette ga også bedre bildekvalitet enn den orginale signalkabelen(men ikke like bra som HD-kabelen). PS: det bilde på komplett er missvisende, det er ikke slik kabelen ser ut. Og du trenger ikke noe ekstra kabler utenom en optisk til lyd. Endret 18. februar 2005 av Civilix Lenke til kommentar
Panter Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 PS: det bilde på komplett er missvisende, det er ikke slik kabelen ser ut. Bildet er ikke misvisende, det er slik Advanced RGB/scart-kabel ser ut. Ref, http://www.xbox.com/nb-no/hardware/scartcable.htm Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg gikk for denne varianten: http://www.x2vga.com/ Koblet opp mot min tv med en standar VGA kabel + en optisk kabel til surround. Må kjøre bildet i NTSC. Bildet blei sinnsvakt mye bedre i 480p fremfor 480i. Alle spill er merkbart mye penere med denne koblet til. Anbefales om du kan koble til via vga Nå mangler jeg bare prosjektor med HD egenskaper så blir det 1080 istede (det blir selvsagt med drømmen) Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Jeg har denne og er strålende fornøyd: Xbox Advanced Scart Cable with Optical Cable Men den byr ikke på de samme grafiske muligheter de nevnt tidligere har. Jeg kjøpte det mest fordi der var optisk utgang, og følgte med en optisk kabel. Endret 20. februar 2005 av Darth Godo Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 PS: det bilde på komplett er missvisende, det er ikke slik kabelen ser ut. Bildet er ikke misvisende, det er slik Advanced RGB/scart-kabel ser ut. mens Xbox High Definition AV-Pack ser slik ut Ingen av bildene er misvisende.. Det er to forskjellige typer; Advanced og High Def. Advanced har bare optisk utgang, mens High Def har flere utganger. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg har akkurat kjøpt meg en ny Philips 32" 100Hz tv med progressive scan. Og vil kjøre "480p" fra xboxen. Har også en modda NTSC-xbox Jeg har i dag: Microsoft Xbox Advanced RGB/scart-kabel Og tenker å kjøpe: Xbox High Definition Cable Hva trenger jeg ekstra for å kunne kjøre progressive scan? Eller kan jeg gjøre det med den RGB-kabeln jeg har nå? Og hvordan gjør jeg evt. det. Har 2 scart-plugger på tv'em, en som støtter RGB og en som IKKE gjør det. All fornuft sier jo at jeg burde bruke den som støtter RGB, men får ikke brukt "prorgessive scan" på tv'en min da.... Noen som vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) For å få progressiv scan må du kjøre signalet gjennom komponentkabler. Det finnes noen tv'er/skjermer som takler progressivt gjennom scart, men d er unntaket. Kjøpte nettopp en av-pakke med komponent fra dvdboxoffice, kom seg på like under 200 kroner. Kan komme med link hvis nødvendig. Dvdboxoffice er treigere enn fy. Komponent består av 3 plugger med grønn/rød/blå, og må IKKE forveksles med kompositt med lyd som er rød/hvit/gul. Dette er det dårligste alternativet. Finn ut hva slags kilde tv'en din støtter progressivt gjennom, tipper det er komponent, og kjøp en slik kabel. Meiner du faktisk ikke er nødt til å kjøre ntsc for å få progressivt bilde, fikk av forskjellige grunner 576p på projectoren min i pal. Ei grei oppgradering fra den kabelen som følger med er scartkabel. Den som følger med xbox er ikke scart, den kjører bare gjennom en overgang. Kjører du komponent uten å kjøre progressivt vil dette ha omtrent samme kvalitet som scart/rgb, muligens en smule dårligere. Endret 27. februar 2005 av dobbelmann Lenke til kommentar
e321 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Jeg gikk for denne varianten: http://www.x2vga.com/ Koblet opp mot min tv med en standar VGA kabel + en optisk kabel til surround. Må kjøre bildet i NTSC. Bildet blei sinnsvakt mye bedre i 480p fremfor 480i. Alle spill er merkbart mye penere med denne koblet til. Anbefales om du kan koble til via vga Nå mangler jeg bare prosjektor med HD egenskaper så blir det 1080 istede (det blir selvsagt med drømmen) Funker input (f.eks audio in)? Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Noen som vet om norske butikker som selger hdtv kabelen til xbox? Kun funnet i utlandet. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 det er ikke i salg i norge i hele tatt, i hvis det er noen som selger det er så er det snakk om paralell import. Ta en tur hos lik-sang billig og grei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå