flyby Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Har en Compaq Presario 1500 m/ Win XP home! Avinstalerte SP2 og alt gikk som fløte. Under første reboot konket batteriet ut og når jeg nå booter opp starter bootsekvensen av XP som vanlig(viser Windows XP Home). Deretter går skjermen svart, men det virker som om maskinen funker uten at noe vises på skjerm. Har ikke partisjonert disken så jeg er ikke så keen på å legge maskinen flat(enda) Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre??? Takknemmlig for svar!! Flyby Endret 16. februar 2005 av flyby Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Prøv å starte opp i sikkerhetsmodus og gå i enhetsbehandlingen. Der avinstallerer du skjermkortet og skjermen. Så starter du maskinen på nytt som normalt. Tror det ska fikse det. Men hvorfor avinstallerte du SP2? Lenke til kommentar
flyby Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Takker for svar, skal prøve dette!! Avinstalerte SP2 fordi maskinen ble uvanlig treg. Tenkte jeg skulle partisjonere disken og legge inn alt på nytt, men denne gang med SP2 rett oppå XP, deretter alle progs. Cheers! Flyby Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du kan prøve >sikkerhetsmodus>aktiver VGA Lenke til kommentar
flyby Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Hmm, det funket først når jeg kjørte systemgjenoppretting. Det kan virke som om Microsoft ikke ønsker at SP2 skal avinstaleres. Nå skal det partisjoneres og legges flatt Takker for inspill. Flyby Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det som har fungert hos meg når det har skjedd før (dog ikke under avinstallering av sp2), så har jeg klikket på F8 under oppstart. På menyen du får opp så velger du "enable vga mode" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå