lokeland Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Vurder å bygge nytt kabinett til en gammel PC jeg har. Tenker på å bygge det i tre, noe jeg aldri har gjort! Dette er idèen: Miditower, lakkert svart (glossy).. Det jeg lurer på da er hvilke materialer jeg burde velge, og hvordan jeg burde bygge det for at alt hardware skal passe! Tar braketter og sånt fra det gamle kabinettet som er minitower.. Noen andre generelle tips når det kommer til å bygge kabinett i tre? Lurer også på hvordan jeg burde behandle overflaten for å få den fin.. Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg brukte kryssfiner i mitt. Kuttet ut til hull til alt som trengtes. Tror at det kan være lurt å bruke et gammet hk brett også. Ble litt vanskelig uten. For å få en fin og glatt overflate er det bare å smøre den inn med sparkel elns og pusse det ned til du får en glatt og jevn overflate. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Sparkel? Sparklere hele utsiden og innsiden av kabinettet? Hmm.. Blir det ikke tungt da? Og hvordan blir det å borre å sette skruer inn i kabinettet da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Har hørt at sponplater er bra.. Er det bra? Og hva er billigst av kryssfiner og spon? Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg brukte kryssfiner, men ser at andre bruker sponplater o.l. Jeg borret de hullene jeg trenge før jeg sparklet. og viss det satte seg noe i hullene er det jo bare å stikke en skrujern gjennom eller få det bort før det stivner. Snekker'n gjorde det i sin worklog, altså sparklet. Du kan vel sikkert hører nærmere med han angående behandling av tre antar jeg. Sparkling var litt tungt med det er jo verdt det viss man får et fint resultat. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Hmm.. Får se på det med sparklinga! Ser noen har lagt glassfiber på kabinettene sine.. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Sparkling er ikke noe problem. Du bruker aldri så mye sparkel at det blir noe særlig vekt på det. Jeg sparklet en del for å få jevn overflate på kabinettet mitt og det var ikke mye sparkel som ble brukt. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 til min worklogg bruker jeg kryssfiner jeg fant på loftet Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Se igjenom worklogs på dette forumet, www.bit-tech.net og www.hardforum.com Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 kan du ikke bare se på "prosjekt snekkerboden" da..bare å søke på det Lenke til kommentar
borretze Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Eg satsa på ein ferdig brødboks i fin bjørk(?) (COOP.. 140.-). Hodudkort MSI KM4AM-V (20x25 cm) med AMD 2800 XP+. Målsetning: Lite støy. Svak susing er det nok... Kan opna frontluka for inspeksjon/modifikasjon. Arvid Børretzen Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det var en meget pent kabiss. Driver du med noe form for radio ? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Det kabinettet var pent ja. Godt kamera på den håndholdte pc`en din også btw. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg brukte kryssfiner i mitt. Kuttet ut til hull til alt som trengtes. Tror at det kan være lurt å bruke et gammet hk brett også. Ble litt vanskelig uten. For å få en fin og glatt overflate er det bare å smøre den inn med sparkel elns og pusse det ned til du får en glatt og jevn overflate. å snekkre hovedkortbrett er forresten ingen sak. man tegner opp hullene med blyant og slår ned med en liten stjernetrekker og hammer. deretter er det bare å skru nedi de skruene som skal være i mellom. Endret 17. februar 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Fin workplace det der altså! Skal se om jeg får dratt til Maxbo i løpet av helga for å spørre dem om litt råd, om jeg får forskudd på lønna.. Takker! Lenke til kommentar
borretze Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Zo9X-> Ikkje radio nei, men eg produserar eindel presentasjonar der bilder og musikk er i sentrum. Av og til med ein mundtleg kommentar -> Då vert mikrofonen brukt. sigen -> Den handhaldne har ikkje noko med dette bildet å gjera. Eg er fotofantast med 500-1000 bilder i veka. Til slikt durer ikkje QTECen i det heile. Eg har brukt ein Canon 10D her. Arvid Lenke til kommentar
Zo9X Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg brukte kryssfiner i mitt. Kuttet ut til hull til alt som trengtes. Tror at det kan være lurt å bruke et gammet hk brett også. Ble litt vanskelig uten. For å få en fin og glatt overflate er det bare å smøre den inn med sparkel elns og pusse det ned til du får en glatt og jevn overflate. å snekkre hovedkortbrett er forresten ingen sak. man tegner opp hullene med blyant og slår ned med en liten stjernetrekker og hammer. deretter er det bare å skru nedi de skruene som skal være i mellom. Gjorde det men det vil uansett bli bedre med et hvorkortbrett. Da får du alt du trenger ferdig og som regel bedre enn en gjør selv Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Hmm.. Da står jeg igjen med et lite problem da! Skal lage miditower med det gamle kabinettet er minitower. Hvordan skal jeg da tilpasse hk-brettet da? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 sigen -> Den handhaldne har ikkje noko med dette bildet å gjera. Eg er fotofantast med 500-1000 bilder i veka. Til slikt durer ikkje QTECen i det heile. Eg har brukt ein Canon 10D her. Arvid Beklager, men jeg så bare at den håndholdte var vekke på bildet på skjermen, så jeg trodde det var den som var blitt brukt. I ettertid så jeg jo at det ikke var mulig. Men Til trådstarter: Du kan vel kjøpe et brukt, billig miditower å bruke hk-brett og annet som du trenger derfra? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Blir for dyrt.. Får heller lage minitower! Er ikke så mye det skal være plass til.. Er jo tross alt en ekstremt dårlig PC! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå