Gå til innhold

Hvordan bygge kabinett av tre

Anbefalte innlegg

Vurder å bygge nytt kabinett til en gammel PC jeg har. Tenker på å bygge det i tre, noe jeg aldri har gjort!

Dette er idèen: Miditower, lakkert svart (glossy)..

Det jeg lurer på da er hvilke materialer jeg burde velge, og hvordan jeg burde bygge det for at alt hardware skal passe! Tar braketter og sånt fra det gamle kabinettet som er minitower.. Noen andre generelle tips når det kommer til å bygge kabinett i tre? Lurer også på hvordan jeg burde behandle overflaten for å få den fin..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte kryssfiner i mitt. Kuttet ut til hull til alt som trengtes. Tror at det kan være lurt å bruke et gammet hk brett også. Ble litt vanskelig uten.

For å få en fin og glatt overflate er det bare å smøre den inn med sparkel elns og pusse det ned til du får en glatt og jevn overflate.

Lenke til kommentar

Jeg brukte kryssfiner, men ser at andre bruker sponplater o.l. Jeg borret de hullene jeg trenge før jeg sparklet. og viss det satte seg noe i hullene er det jo bare å stikke en skrujern gjennom eller få det bort før det stivner. Snekker'n gjorde det i sin worklog, altså sparklet. Du kan vel sikkert hører nærmere med han angående behandling av tre antar jeg.

Sparkling var litt tungt med det er jo verdt det viss man får et fint resultat.

Lenke til kommentar
Jeg brukte kryssfiner i mitt. Kuttet ut til hull til alt som trengtes. Tror at det kan være lurt å bruke et gammet hk brett også. Ble litt vanskelig uten.

For å få en fin og glatt overflate er det bare å smøre den inn med sparkel elns og pusse det ned til du får en glatt og jevn overflate.

å snekkre hovedkortbrett er forresten ingen sak. man tegner opp hullene med blyant og slår ned med en liten stjernetrekker og hammer. deretter er det bare å skru nedi de skruene som skal være i mellom.

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar

Zo9X-> Ikkje radio nei, men eg produserar eindel presentasjonar der bilder og musikk er i sentrum. Av og til med ein mundtleg kommentar -> Då vert mikrofonen brukt.

sigen -> Den handhaldne har ikkje noko med dette bildet å gjera. Eg er fotofantast med 500-1000 bilder i veka. Til slikt durer ikkje QTECen i det heile. Eg har brukt ein Canon 10D her.

Arvid

Lenke til kommentar

å snekkre hovedkortbrett er forresten ingen sak. man tegner opp hullene med blyant og slår ned med en liten stjernetrekker og hammer. deretter er det bare å skru nedi de skruene som skal være i mellom.

Gjorde det men det vil uansett bli bedre med et hvorkortbrett. Da får du alt du trenger ferdig og som regel bedre enn en gjør selv

Lenke til kommentar
sigen -> Den handhaldne har ikkje noko med dette bildet å gjera. Eg er fotofantast med 500-1000 bilder i veka. Til slikt durer ikkje QTECen i det heile. Eg har brukt ein Canon 10D her.

Arvid

Beklager, men jeg så bare at den håndholdte var vekke på bildet på skjermen, så jeg trodde det var den som var blitt brukt. I ettertid så jeg jo at det ikke var mulig. :blush:

Men Til trådstarter: Du kan vel kjøpe et brukt, billig miditower å bruke hk-brett og annet som du trenger derfra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...