Lifeform Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hei, Noen som har snøring på hvordan man ripper DVD over til en MPEG-2 film som jeg kan bruke i f.eks. Pinnacle Studio? Har tre-fire DVDer som jeg skal sette sammen til en DVD. Noen som har peilingen på hvordan jeg kan gjøre dette? Har kommt så langt som til .VOB-filer, men vet ikke helt hvordan jeg skal konvertere disse til MPEG-2... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Du kan jo sjekke litt på http://www.videohelp.com/ Der er det henvisninger og bruksanvisninger for ulike programmer for dette formålet. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Thanks! Kommt godt i gang her. Har brukt DVD Shrinker og TMPPEnc til å brenne ut, men på ene DVDen får jeg problemer med at lyden forsvinner i begge klippene etter ca. 5-10 sec. Snøring på hva det kan være ? Har bare renama .vob-filene til .mpg-filer og lagt de inn i TMPGEnc for utbrenning. Mulig dette ikke alltid går så bra...? Endret 17. februar 2005 av Lifeform Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har ikke klart å rippe dvd før, men gir noen tips av det jeg "kan" Jeg vet ikke om det er så lurt å rename fra Vob til mpg, prøv heller å last nes VirtualDUB og lag en avi fil av Vob filen i stede. Det med at lyden forsvinner aner jeg ikke, men det kan være hakk i skiva, eller at du muligens kan ha brukt mye cpu mens du har rippa dvden så den har hoppet over noen "sektorer" dunno. . Men les deg frem på: www.doom9.net www.vcdhelp.com (som han oppe sa) det står MANGE tips på de sidene.. guider fra n00b til master. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå